w wielkich halach zdjeciowych w ktorych uzywa sie green screena swiatlo jest od gory z dyfuzorami wiec nie ma problemu z rownomiernym oswietleniem GS, problem pojawia sie w malych pomieszczeniach w amatorskim zastosowaniu, mozna probowac oswietlac mala iloscią swiatla no ale nie zawsze sie to udaje, jezeli osoba nie rusza sie za bardzo na GS to nie ma problemu,oswietlasz obszar ktory ma byc wykluczowany, nakladasz maske na obszar gdzie jest ciemniejszy kolor i kluczujesz to co zostalo, jak sie rusza to jest problem, mozna probowac wyrownac kolor wtyczkami do kluczowania (bodajze keylight ma taka mozliwosc albo primatte, ale nie pamietam ktory z tych, widzialem to gdzies na filmiku chyba na stronie red giant) lub miec kogos do pomocy kto bedzie ruszal swiatlem i doswietlal obszary nie zbyt dobrze oswietlone, ewentualnie mozna probowac zastosowac wieksza ilosc lamp jesli masz taką mozliwosc. wiele razy widzialem nie doswietlone gs i bb ale wiekszossc z tego byla krecona kamerami pro ktore zapisywaly obraz nie skompresowany i mozna bylo zrobic cyfrowy balans bieli i to wyrownac kolor do kluczowania, ale te tansze kamery zwane pro juz takiej mozliwosci chyba nie mają wiec jest problem.
nie mam pojecia jak ci pomoc, mozesz sprobowac wykorzystac to co ci napisalem wyzej chyba ze znajdzie sie ktos jeszcze kto podsunie jakis pomysl.
|