VM-Rexor napisał(a):
Zamiast dyskutować tutaj sugerowałbym zrobić próbę sceny - bez kamery i bez pistoletów - w której aktor tak przystawi "pistolet" do głowy, żeby pieniądze były (tak jak wspomniał Santi) na linii strzału. Jak już znajdziecie odpowiednie ustawienia, to zamieścicie tu rysunek poglądowy (rzut z góry) a wtedy można będzie dyskutować jak robić ujęcia i jakie efekty wizualne wykorzystać.
tutaj niestety vm-rexor ma racje. przedewszystkim nalezy dobrze rozplanowac scene. wszystko co ma sie dziac. najlepiej rozrysowac sobie, zrobic jakies storyboardy, jakis prosty animatik. pozniej zabrac sie za proby na "sucho" czyli bez kamer, ale mogą byc pistolety
chodzi o zwizualizowanie wszystkiego zani przystąpi sie do kręcenia wlasciwych scen.
jak juz ktos tutaj wspomniał, mozna wykorzystac spręzone powietrze. problem pojawi sie wtedy kiedy w danym ujeciu ma byc widac calą twarz, np , strzal w glowe ma byc od tylu, a kamera ma pokazac twarz od przodu jak rozpryskuje sie wszystko. tutj mozna zastosowac trz techniki :
- pierwszą jest uzycie techniki cyfrowej. 3d (symulacja cieczy i pozniejsze łączenie w kompozycji, no ale to jednak jest troche trudne)
- druga jest nakręcenie kazdej potrzebnej rzeczy na czarnym tle, bądz green screenie lub blueboxie pod odpowiednim katem i z zachowaniem oswietlenia jakie bylo na planie. glownie chodzi o zachowanie padania swiatla (chociaztutj rzecz dzieje sie na kilku kltach a wiec takie szczegoly raczej bedą nie zaowazone)
- no i trzecia to spręzone powietrze, ale tutaj juz nie da sie pokazac wszystkiego tak jak chcecie bo wyjdzie na jaw oszustwo
najwazniejsze jest rozplanowanie wszystkiego i wybranie odpowiedniehgo kadrowania, jezeli chcecie uzyc ktorejs z technik.
wszystko da sie zrobic, problem w tym ze czasem proste rzeczy wydają sie trudne, a trudne są najczęsciej prostrze niz sie wydaje