Forum Kamera!Akcja

Obecny czas: 21 Paź 2018, 09:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: AE Efekty - Transformacji
PostWysłany: 09 Sty 2008, 07:10 
Offline
Mistrz WindowsMovieMaker

Rejestracja: 12 Maj 2007, 20:14
Posty: 21
Miejscowość: Zawiercie
Witam Serdecznie
Mam pytanie jak można stworzyć cyfrowo efekty takie jak :

- pojawienie się blizn na twarzy (Programy 3D nie za bardzo wchodzą w rachubę bo ich nie umiem xD)

- Powiększenie zębów (troszkę większa niż u wampira xD)

- u rąk wydłużenie paznokci (pazurów)

Wszystko to najlepiej aby można zrobić w AE...


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 09 Sty 2008, 07:45 
Offline
Aktorzy jedza mu z ręki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Cze 2005, 10:07
Posty: 717
Miejscowość: Warszawa
Znacznie łatwiej jest zrobić to na planie, w postprodukcji bez 3d się nie obejdziesz.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 09 Sty 2008, 09:42 
Offline
Kamerzysta na Weselach

Rejestracja: 12 Lis 2007, 21:28
Posty: 44
Miejscowość: Świebodzin
Faktycznie, znacznie wieciej czasu zajmie Ci to w postprodukcji niz na planie, do tego na etapie krecenia, kazdy amator poradzi sobie z takim czyms ;)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 09 Sty 2008, 18:22 
Offline
Mistrz WindowsMovieMaker

Rejestracja: 12 Maj 2007, 20:14
Posty: 21
Miejscowość: Zawiercie
Rozumiem ale nikt z nas nie zna sie na special make-up (nie wiem jak na to się profesjonalnie mówi ) Posiadam 3DS max 8 ale umiejętności moje są ograniczone do robienia 3D textów. Więc morze znacie jakis fajny tut lub coś w tym stylu jak mniej więcej to zrobić.
Myślałem trochę nad bliznami i niektóre tute na videocopilot dały mi do myślenia (np.Skin Displacement)
Więc może dacie mi kilka jakiś skazówek co zrobić by to zrobic i najprawdopodobniej się narobić 8) :wink:


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 09 Sty 2008, 19:21 
Offline
Aktorzy jedza mu z ręki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Cze 2005, 10:07
Posty: 717
Miejscowość: Warszawa
Sprzedaj licencję na 3ds max 8 i opłać profesjonalną charakteryzatorkę.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 09 Sty 2008, 19:35 
Offline
Mistrz WindowsMovieMaker

Rejestracja: 12 Maj 2007, 20:14
Posty: 21
Miejscowość: Zawiercie
no nie wiem .... :? Max'a mam zamiar się uczyc, a charakteryzatorkę no cóż :D nie myślałem o tym :wink: A to jest bardziej amatorski niż profesjonalny projekt.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 09 Sty 2008, 20:52 
Offline
Parzy kawe II Rezyserowi

Rejestracja: 24 Maj 2007, 06:27
Posty: 53
Miejscowość: Poznań
Cytuj:
A to jest bardziej amatorski niż profesjonalny projekt.


To po co Ci w takim razie 3ds max skoro projekt amatorski? :|


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 09 Sty 2008, 21:15 
Offline
Mistrz WindowsMovieMaker

Rejestracja: 12 Maj 2007, 20:14
Posty: 21
Miejscowość: Zawiercie
Cytuj:
To po co Ci w takim razie 3ds max skoro projekt amatorski?


No jak mówicie, że sie bez 3DS Max'a nie da się obejść, a ten program nie używają tylko profesjonaliści, amatorzy również, i myślę że taki program z moimi umiejętnościami i projekt który w nim to zrobię będzie bardziej amatorskie niz profesjonalny, bo gdybym miał zatrudnić charakteryzatorkę to projekt byłby zdecydowanie bardziej profesjonalny.

Utworzyłem ten temat by się dowiedzieć jak można cyfrowo zrobić takie efekty, mój błąd bo nie dopisałem ze jest to w formie próby (wyobrażenia) jak to ma wyglądać gdybym chciał w przyszłości nagrać takie ujęcia i obrobić. Ale nachodzi mnie pytanie .. jak ? :)
Wiem, że z charakteryzatorką było by zdecydowanie lepiej, szybciej i prościej ale chciałbym cyfrowo :) Proszę o jakieś wskazówki.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 09 Sty 2008, 21:33 
Offline
Absolutny Fan K!A

Rejestracja: 03 Sie 2005, 09:12
Posty: 1064
Miejscowość: Lublin
To tak jakbyś prosił o jakiś tutorial traktujący o zbudowaniu myśliwca F-16:/ Nawet jeśli takowy znajdziesz - co jest baaardzo wątpliwe - to w Twoim wykonaniu ten samolot i tak nie poleci. Więc po co się tym zajmować? :?

Wiesz, jeśli umiesz robić w 3D max tylko teksty, co wielką sztuką nie jest, to najpierw przejrzyj tutoriale które masz dodane na płycie do programu. Naucz się podstaw, a dopiero potem porywaj się z motyką na słońce :evil:


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 10 Sty 2008, 13:52 
Offline
Aktorzy jedza mu z ręki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Cze 2006, 10:16
Posty: 558
Miejscowość: Warszawa
Na razie na takie coś jest jeden uniwersalny tutorial:
1 - przeczytać dokładnie tutoriale załączony do Twojego programu 3D i tego od montażu plus wykonać ćwiczenia na nim oparte.
2 - obejrzeć kilka "making of'ów" filmów z komputerowymi efektami specjalnymi
2a - jest małe conieco o integracji 2D z 3D na stronie Staszka (stars-in-black.pl)
3 - eksperymentować eksperymentować ... i po 2-3 latach może uda Ci się zrobić część tego o co pytasz.
Można jeszcze zapisać się na odpowiedni kierunek do odpowiedniej szkoły filmowej.

Abyś miał świadomość, jakich rzeczy od siebie wymagasz, podpowiem, że w praktycznie każdym z wymienionych przypadków musisz wydobyć współrzędne punktów 3d (plus kąty obrotu) z kadru 2D, co w przypadku pazurów i zębów w amatorskich warunkach jest nierealne. Sensowne rezultaty uzyskasz na pewno w mocno statycznych warunkach. W przypadku ruchu postaci i kamery (o ujęciach z ręki nie myśl nawet) raczej będziesz miał kołatające się zęby, zwisające pazury i ruchome blizny a koszt finalny (poświęcony czas, przygotowanie markerów do trackingu), rachunek za prąd itd. - może przekroczyć cenę usug charakteryzatora czy wykonania odpowiednich rekwizytów.
Niemniej jednak jeśli nadal chcesz się w to bawić, to musisz opanować tworzenie dobrych materiału do trackingu (prowadzenie kamery, oświetlenie, umieszczanie wyraźnych markerów), następnie dobrze opanować jakikolwiek program do grafiki 3D i umiejętność łączenia materiałów w programie do montażu (czasem trzeba przysłaniać część obiektu 3D obiektem 2D, czasem trzeba zadbać o odbicia czy refleksy świetlne w materiale 2D od materiału 3D.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 10 Sty 2008, 16:37 
Offline
Parzy kawe II Rezyserowi

Rejestracja: 24 Maj 2007, 06:27
Posty: 53
Miejscowość: Poznań
Ok. Biorąc pod uwagę twoje umiejętności i to, że chcesz, żeby było cyfrowo w 3ds maxie to robisz tak.

Kręcisz ujęcie aktora- np twarz (bo blizna będzie na twarzy).
Uruchamiasz 3ds max i robisz duży super-extra-digital-3D czerwony napis "I NAGLE...".
Następnie kręcisz twarz bohatera ociekającą farbą plakatową albo porysowaną markerem.

Proste, przyjemne i 3D.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 13 Sty 2008, 16:50 
Offline
Kamerzysta na Weselach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sie 2007, 12:16
Posty: 34
Miejscowość: Tuchola
na przykład kiedyś w filmach klasyków kina takie ujęcia robiło się kręcąc dłonie bez pazurów a następnie w jak najbardziej podobnej pozie z pazurami i robiło się przenik. to co, że było widać? obecnie w kinie jest tendencja, że nawet rzeczy, które mogą zostać niedopowiedziane zawsze trzeba pokazać! przecież w czasie transformacji można pokazać przerażoną twarz patrzącej na to kobiety albo nakręcić kilka ujęć z coraz bardziej przeistoczonym wilkołakiem i odpowiednio zmontować. w filmie nie jest potrzebna aż taka dosłowność ani nawet w ćwierci tak dokładne pokazane gonitwy samochodów jak to się robi obecnie w filmach, gdzie wszystko wybucha. proponuję jednak pooglądać filmy bez tylu cyfrowych efektów ;-)

pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group