Forum Kamera!Akcja
http://kameraakcja.pl/

STRZELANINY
http://kameraakcja.pl/viewtopic.php?f=68&t=537
Strona 1 z 1

Autor:  waldi007 [ 12 Lis 2005, 13:16 ]
Temat postu:  STRZELANINY

Czy ktoś wie lub mam pomysł na realizowani, montowanie strzelanin w fimie amatorskim???
Chodzi mi na przykład o efekt ognia z karabinu itp

Autor:  LGF [ 12 Lis 2005, 15:30 ]
Temat postu: 

Najlepszym rozwiązaniem jest nałożenie błysku i dźwięku wystrzału w postprodukcji. Coraz cześciej w profesjonalnych filmach korzysta się z tej techniki, bo dzięki temu oszczędza się na ślepakach.

W internecie pełno jest tutoriali na ten temat, zajrzyj na przykład na stronę Santiego, lub poszukaj na Efixie. Jak chcesz zobaczyć jak wygląda gotowy efekt, obejrzyj trailer "Newschannel" navitasa dostępny w dziale Czy nas kręci..., albo pierwszą część Tomb Ridera :)

Pamiętam, że kiedyś robiłem test na taki efekt.. jak znajde pliczek na dysku, to postaram się go udostępnić.

Autor:  Prozac [ 07 Gru 2005, 23:45 ]
Temat postu: 

Dokładnie taka metoda jaką przedstawił LGF użyta została w filmie "953511" który tworzyłem. Jak na pierwszą z nią styczność, z efektu jestem zadowolony. Filmik znajdziesz w dziale "Czy nas kręci..." :-)

pozdrówka, Prozac

Autor:  thexfactor [ 08 Gru 2005, 15:24 ]
Temat postu: 

Do efektów typu: błyski, iskry ,wybuchy, trzaski, miecze świetlne ala "STAR WARS"
i to wcale nie amatorskie :lol:
polecam poprostu: "AlamDV" możesz ściągnąć demko tego programu ze stronki:
http://fxhome.com
pełna wersja kosztuje około 372.39 PLN

Autor:  santi [ 09 Gru 2005, 02:07 ]
Temat postu: 

AlamDV to programik - zabawka i i efekty w nim są baaardzo amatorskie. Jak na bździdło do nakładania błysków i mieczy to prawie 400zł to kapkę za dużo. Zwłaszcza, że wystrzały itp. można robić na freewarze.

Autor:  Marcin Mazurek [ 12 Mar 2006, 13:11 ]
Temat postu: 

Ja korzystam z particleillusion (na ich stronie są biblioteki z wystrzałami), a dźwięk znalazłem na www.findsounds.com. Moje demo: www.mazurek-pro.host.sk - wybrać pozycję strzały z pistoletu.

Strona Pillusion: http://www.wondertouch.com/
Strona z bibliotekami: http://www.shockingtales.com/illusion/emitters.html (na niej również biblioteka mieczy świetlnych)
Można pobrać demo particleillusion, ale niestety w nim tylko domyślna bibloteka (nie można rozszerzać) :(

Autor:  majk [ 25 Cze 2006, 22:37 ]
Temat postu: 

LGF napisał(a):
Najlepszym rozwiązaniem jest nałożenie błysku i dźwięku wystrzału w postprodukcji. Coraz cześciej w profesjonalnych filmach korzysta się z tej techniki, bo dzięki temu oszczędza się na ślepakach.


oszczedza sie na slepakach??

gdzie? w jakim kraju?:)
ewentulanie jak masz taki efekt przy strzelaniu w pomieszczeniu na bliskich dystansach i z kamera ustawiona tak ze rzeczywiscie musisz celowac w trawrz lub cialo a nie troszke obok.

Autor:  grzes [ 25 Cze 2006, 23:20 ]
Temat postu: 

Ja radzę sobie w ten sposób, że na jedną klatkę nakładam miejscowe rozjaśnienie o dość nieregularnym kształcie, dość mocne (około 75%), a na następującą po niej słabsze rozjaśnienie (około 50%), którego kształt jest podzbiorem tego pierwszego kształtu, tj. nieco przycięty.

Jeżeli strzał jest en face, to pierwsze rozjaśnienie ma kształt takiej bardzo rozmytej gwiazdy, której środek ciężkości przypada mniej więcej na wylot lufy. Kształt drugiego rozjaśnienia to ta gwiazda w dość nieregularny sposób pocięta, okazjonalnie pozbawiona spójności (w geometrycznym sensie tego słowa), ale przy zachowaniu reguły że jej środek ciężkości powinien pozostać na wylocie lufy lub nieznacznie się unieść.

Jeżeli strzał jest widziany z profilu, to pierwsze rozjaśnienie ma kształt podłużny, przypominający postrzępioną kroplę z tym że jej ostry koniec jest skierowany w stronę strzału, a jej tępy koniec jest przy lufie (może lekko na nią zachodzić, ale wtedy trzeba zostawić wcięcie na lufę - sama lufa nie powinna być rozjaśniona ani na moment). Drugie rozjaśnienie tworzę ucinając nieregularnie około połowę pierwszego kształtu - tę połowę bliżej lufy. Daje to wrażenie wylatywania płomienia.

W przypadku półprofilu trzeba znaleźć pewien kompromis pomiędzy tymi podejściami.

Ważne jest to, aby dla kolejnych wystrzałów z tej samej broni w tym samym ujęciu robić różne kształty rozjaśnień, ale o mniej więcej zbliżonej powierzchni i podobnych własnościach wizualnych, chyba że jest to broń maszynowa (ale i wtedy drobne zmiany kształtów są mile widziane).

Jako ilustrację proponuję strzelaninę z "Matrix 4 : Rewindykacja" - puść klatka po klatce, a zobaczysz wszystko czego potrzebujesz. Tylko najpierw puść sobie to w normalnym tempie i oceń, czy takie wystrzały w ogóle Ci się podobają.

Nie wnikam w jaki sposób stworzyć i nałożyć owe dwa rozjaśnienia na klatki, bo od tego są różne programy. Ja osobiście używam do tego GIMP-a.

Autor:  Pepla [ 06 Kwi 2007, 16:01 ]
Temat postu: 

No dobra ale w jakim programie mam to robić :?: :?: :?:

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/