Forum Kamera!Akcja http://kameraakcja.pl/ |
|
cyfrowa eksplozja http://kameraakcja.pl/viewtopic.php?f=68&t=2680 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kulczyk58 [ 05 Wrz 2007, 21:26 ] |
Temat postu: | cyfrowa eksplozja |
Witam, Ostatnio zastanawiam się nad tym, jak zrobić w filmie cyfrową eksplozję. Widziałem coś takiego w wielu filmach amatorskich i tych na prawdę dobrych a również tych gorszych. Zastanawia mnie jak można przygotować taki efekt. Mam również pytanie jakie programy polecacie do wykonania takiej eksplozji, najlepiej aby były jak najtańsze. |
Autor: | loopack [ 05 Wrz 2007, 22:18 ] |
Temat postu: | |
cyfrowa eksplozja... hehe Kulczyk, najpierw musisz przynajmniej wiedziec co eksploduje. Eksplozja to glownie zjawisko fizyczne polegajace na naglym przejsciu np.: ciała stałego w gaz, teraz zaleznie od tego jakie to ciało stałe, w czym otoczone (zakmniete) oraz pozycja i kształt ładunku ma wpływ na wygląd eksplozji. Dopiero gdy juz wiesz co, czym i jak (teoretycznie) wysadzisz, wtedy nalezy sie zastanowic jak to powinno wygladac. Gdy juz eksplozje namalujesz w swojej glowie, wtedy na forum piszesz: Siema, chce wysadzic w powietrze autobus, a eksplodujaca bomba jest umieszczona pod bakiem i eksplozja ma byc na tyle duza aby autobus wykonał beczkę w powietrzu Czyli bedzie potrzebny program 3D (lightwave/3d studio max) i procesy cząsteczkowe. W początkowym życiu cząsteczka będzie miała kolor niebieski, potem złoty aby zamienić się w delikatnie czerwony i nagle w czarny dym. Będzie trzeba dodać turbulencje, wariacje i grawitacje ujemną (gdyż ciepły gaz unosi się do góry). W początkowej chwili eksplozji pojawić się musi fala udezeniowa, gdyż ładunek o takiej mocy (potrafiacy uniesc autobus) wygeneruje taka falę. Eksplozja napewno przebije się przez podloge autobusu rozrywając w tym miejscu szkielet (wyjatkiem są łądunki kumulujące). A jeśli napiszesz: Yo Ziomy, chce w 1 klatce zamarkować wystrzał z pistoletu.. to odpalasz Photoshopa i sobie maluejsz płomyk w wylocie lufy |
Autor: | kulczyk58 [ 05 Wrz 2007, 23:15 ] |
Temat postu: | |
Dzięki, trochę mi rozjaśniłeś jak to zrobić. Próbowałem za wszelką cenę uniknąć cząsteczek, ale już widzę, że nic z tego... |
Autor: | Tomasz87 [ 05 Wrz 2007, 23:38 ] |
Temat postu: | |
cząsteczki to niestety podstawa przy wybuchach no ale taki efekt nie jest łatwy do osiągnięcia. Do efektow i animacji polecam Maye (chyba ze dysponujesz innym programem), do tego jest najlepsza |
Autor: | loopack [ 06 Wrz 2007, 07:29 ] |
Temat postu: | |
Tomasz, Ja się z Tobą nie zgodzę, bo "najlepszy" program to tak naprawde ten, na którym najlepiej się znamy i w nim czujemy. Dobrze wiesz ze jeden efekt mozna uzyskac kilkoma programami na tysiące sposobów i tu nie ma faworyta |
Autor: | mustelan [ 06 Wrz 2007, 08:20 ] |
Temat postu: | |
A ja na początek polecam skorzystanie z darmowych, gotowych wybuchów na: http://www.detonationfilms.com/free_stuff.htm Bo zanim opanujesz program, trochę miesięcy minie... |
Autor: | Tomasz87 [ 06 Wrz 2007, 15:31 ] |
Temat postu: | |
hehehe loopack, zapomniałem dodac ze nie wazne jest w jakim prorgamie sie robi , wazny jest efekt chociaz ja wole majke bo do efektow jest super, nie jest trudna jak np 3ds max ,a w nim cięzko jest sie połapac ja pierwszy wyboch w 3d robiłem ponad 6 godzin |
Autor: | kulczyk58 [ 06 Wrz 2007, 22:04 ] |
Temat postu: | |
Dzięki wam za podpowiedzi, udało mi się rozgryźć cząsteczki w blenderze (w ramach cięcia kosztów). Wiem jak już robić eksplozje, dym itd. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |