Forum Kamera!Akcja

Obecny czas: 28 Mar 2024, 23:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: cyfrowa eksplozja
PostWysłany: 05 Wrz 2007, 21:26 
Offline
Kamerzysta na Weselach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Lut 2007, 22:49
Posty: 34
Miejscowość: Zielonka
Witam,

Ostatnio zastanawiam się nad tym, jak zrobić w filmie cyfrową eksplozję. Widziałem coś takiego w wielu filmach amatorskich i tych na prawdę dobrych a również tych gorszych. Zastanawia mnie jak można przygotować taki efekt. Mam również pytanie jakie programy polecacie do wykonania takiej eksplozji, najlepiej aby były jak najtańsze.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 05 Wrz 2007, 22:18 
Offline
Aktorzy jedza mu z ręki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lip 2007, 12:10
Posty: 610
Miejscowość: Kielce
cyfrowa eksplozja... hehe :D
Kulczyk, najpierw musisz przynajmniej wiedziec co eksploduje. Eksplozja to glownie zjawisko fizyczne polegajace na naglym przejsciu np.: ciała stałego w gaz, teraz zaleznie od tego jakie to ciało stałe, w czym otoczone (zakmniete) oraz pozycja i kształt ładunku ma wpływ na wygląd eksplozji.
Dopiero gdy juz wiesz co, czym i jak (teoretycznie) wysadzisz, wtedy nalezy sie zastanowic jak to powinno wygladac.
Gdy juz eksplozje namalujesz w swojej glowie, wtedy na forum piszesz:

Siema, chce wysadzic w powietrze autobus, a eksplodujaca bomba jest umieszczona pod bakiem i eksplozja ma byc na tyle duza aby autobus wykonał beczkę w powietrzu
:mrgreen:
Czyli bedzie potrzebny program 3D (lightwave/3d studio max) i procesy cząsteczkowe. W początkowym życiu cząsteczka będzie miała kolor niebieski, potem złoty aby zamienić się w delikatnie czerwony i nagle w czarny dym. Będzie trzeba dodać turbulencje, wariacje i grawitacje ujemną (gdyż ciepły gaz unosi się do góry). W początkowej chwili eksplozji pojawić się musi fala udezeniowa, gdyż ładunek o takiej mocy (potrafiacy uniesc autobus) wygeneruje taka falę. Eksplozja napewno przebije się przez podloge autobusu rozrywając w tym miejscu szkielet (wyjatkiem są łądunki kumulujące).
A jeśli napiszesz:

Yo Ziomy, chce w 1 klatce zamarkować wystrzał z pistoletu..

to odpalasz Photoshopa i sobie maluejsz płomyk w wylocie lufy :D


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 05 Wrz 2007, 23:15 
Offline
Kamerzysta na Weselach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Lut 2007, 22:49
Posty: 34
Miejscowość: Zielonka
Dzięki, trochę mi rozjaśniłeś jak to zrobić. Próbowałem za wszelką cenę uniknąć cząsteczek, ale już widzę, że nic z tego...


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 05 Wrz 2007, 23:38 
Offline
Może kiedyś zrobi swój pierwszy film

Rejestracja: 11 Cze 2007, 19:39
Posty: 130
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
cząsteczki to niestety podstawa przy wybuchach no ale taki efekt nie jest łatwy do osiągnięcia.

Do efektow i animacji polecam Maye (chyba ze dysponujesz innym programem), do tego jest najlepsza


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 06 Wrz 2007, 07:29 
Offline
Aktorzy jedza mu z ręki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lip 2007, 12:10
Posty: 610
Miejscowość: Kielce
Tomasz, Ja się z Tobą nie zgodzę, bo "najlepszy" program to tak naprawde ten, na którym najlepiej się znamy i w nim czujemy. Dobrze wiesz ze jeden efekt mozna uzyskac kilkoma programami na tysiące sposobów i tu nie ma faworyta :P


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 06 Wrz 2007, 08:20 
Offline
Kaskader w filmach porno

Rejestracja: 28 Lip 2006, 22:06
Posty: 276
Miejscowość: Poznań
A ja na początek polecam skorzystanie z darmowych, gotowych wybuchów na:
http://www.detonationfilms.com/free_stuff.htm

Bo zanim opanujesz program, trochę miesięcy minie...


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 06 Wrz 2007, 15:31 
Offline
Może kiedyś zrobi swój pierwszy film

Rejestracja: 11 Cze 2007, 19:39
Posty: 130
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
hehehe loopack, zapomniałem dodac ze nie wazne jest w jakim prorgamie sie robi , wazny jest efekt :)

chociaz ja wole majke bo do efektow jest super, nie jest trudna jak np 3ds max ,a w nim cięzko jest sie połapac :)
ja pierwszy wyboch w 3d robiłem ponad 6 godzin :D


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 06 Wrz 2007, 22:04 
Offline
Kamerzysta na Weselach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Lut 2007, 22:49
Posty: 34
Miejscowość: Zielonka
Dzięki wam za podpowiedzi, udało mi się rozgryźć cząsteczki w blenderze (w ramach cięcia kosztów). Wiem jak już robić eksplozje, dym itd.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group