Forum Kamera!Akcja

Obecny czas: 28 Mar 2024, 10:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Obraz cyfrowy na taśme..
PostWysłany: 08 Paź 2005, 19:13 
Offline
Kaskader w Bollywood

Rejestracja: 13 Wrz 2005, 21:08
Posty: 114
Miejscowość: Opole/Łódź/Warszawa
Chcial bym się dowiedzieć na temat który jest w nazwie tematu. Otóż czytałem że aby zrzucić na tasme 35mm obraz nagrany kamerą cyfrową to muszą być jakieś odpowiednie ustawienia, standardy itp. Ktoś coś więcej o tym wie bo ja zielony jestem;)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 08 Paź 2005, 21:34 
Offline
Kaskader w Bollywood

Rejestracja: 22 Wrz 2005, 16:11
Posty: 109
Miejscowość: Wrocław
Autor artykułu, do którego podaje ci link, pisze:
Cytuj:
When considering blowing up to film, one of the most important decisions is choice of camera
Ja myślę, że najważniejsze są podstawy: dobry kadr, dobra ekspozycja i szczególnie ważne w kinie - dzwięk (pewnie dat z mikserem). Myślę, że plusem byłoby użycie kamery z CCD 16:9 oraz progresywnym skanem 24 fps (drugie np. w Panasonic DVX100:)
A potem już tylko kupa kasy na transfer :twisted:
Tu masz dwa artykuły:
http://www.iofilm.co.uk/io/mit/001/vide ... 090604.php
http://www.moviemaker.com/issues/38/38_dv.htm


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 09 Paź 2005, 10:15 
Offline
Absolutny Fan K!A

Rejestracja: 03 Sie 2005, 09:12
Posty: 1064
Miejscowość: Lublin
Norbert ma racje. Obraz na tasmie filmowej ma kilka razy wieksza rozdzielczość niż obraz wideo, dlatego wszelkie błędy - nawet te nie wielkie - staną się dyskwalifikujące dla filmu.

Twój film musi być dobrze naświetlony (o przeniesieniu filmu kręconego bez świateł, zwłaszcza w pomieszczeniach, możesz zapomnieć). Nie może być ani elementów prześwietlonych ani niedoświetlonych. Trzeba znaleźć "złoty środek" :) No ale o oświetleniu można przeczytać w innych wątkach. :)
Podczas edycji musisz ograniczyć się do jak najmniejszej ilości efektów, zwłaszcza takich, które bezpośrednio wpływają na obraz (jakieś blury, wyostrzenia krawędzi, itp.), bo pogarszają one jakość materiału. Trzeba postarać się ograniczyć ilość jakichkolwiek szumów w obrazie do minimum (a najlepiej do zera), bo na ekranie kinowym będą znacznie większe...

No i najlepiej byłoby dostarczyć do takiego studia, które przenosi filmy na taśmy plik nieskompresowany w najwyższej rozdzielczości :)

[ Dodano: Nie Paź 09, 2005 11:17 am ]
Do admina:
Proponowałbym przesunięcie tego wątka do działu Dystrybucja.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 09 Paź 2005, 13:25 
Offline
Kaskader w Bollywood

Rejestracja: 22 Wrz 2005, 16:11
Posty: 109
Miejscowość: Wrocław
LGF napisał(a):
Podczas edycji musisz ograniczyć się do jak najmniejszej ilości efektów...

W tym wypadku raczej trzeba zdać się na profesjonalną postprodukcję, szczeólnie w warstwie korekcji koloru i ekspozycji.
W sprawie właściwości Taśmy dobrze jakby wypowiedział się jakiś operator - Halo, halo :)
Ale temat warty śledzenia, szczególnie w aspekcie HD. Będę szperał w literaturze.
I jeszcze bardziej konkretne rady ze strony: www.swisseffects.ch

Cytuj:
Keep the film format in mind:

The video format 4:3 can be reproduced on film without image loss as the full format 1:1,33 (less common) or in an aspect ratio of 1:1,66 with black borders left and right.
This video format can also be projected in the two cinema formats 1:1,66 or 1:1,85, but there will be some image loss at the top and the bottom of the frame.

The video format 16:9, which corresponds with an aspect ratio of 1:1,77, can be projected in the cinema only in the formats 1:1,66 or 1:1,85, with a slight loss of image at the top and bottom or at the sides of the frame

For the formats 1:1,66 and 1:1,85 using the anamorphic video format 16:9 will result in a substantial increase in image quality.

Keep in mind that the image will be cut by about 2.5% on all sides by the film projector (the so-called "projection cache”). This is especially important for the positioning of titles and subtitles.

Choose the video format that best meets your needs. We have ranked them in 3 levels of quality. Within these categories, the differences are minimal and depend on your subjective judgment.

What you see in the viewfinder of you camera can be quite different from the whole video picture. We strongly recommend to check your camera viewfinder with a professional Monitor (Underscan-Monitor).

1. Good 2. Better 3. Best HD

SVHS Beta SP D1, D5, DCT HD Cam
HI-8 M II Digi Beta DVC Pro HD
DVC-Pro 25 DVC-Pro 50
DV-Cam Digital S
DV Beta SX
Digital 8 IMX

Not taken into consideration in this ranking are the respective camera types, which can substantially affect the picture quality. For example, the older Beta SP cameras deliver a less satisfactory result than some of the new DV cameras.

Camera Adjustment:
Lower the detail setting

Switch on the DCC (dynamic contrast control)

The shutter speed should not be faster than 1/50, as differences in field sharpness affect the quality of the field interpolation during transfer

Switch off the digital zoom whenever possible

Try not to use electronic picture stabilizers, only optical ones.

Note our suggestions on camera set-ups for specific shot types

Avoid rapid camera movements with stationary objects. As with film cameras, this can cause a shutter or smearing effect visible only after the transfer to film.

Post-Production
For post-production, choose an uncompressed component system (Beta-SP, M II), in the digital range if possible (Digi-Beta, D1, D5, DCT). The D2 system is not suitable for the transfer process.

Old analogue and amateur formats (VHS, HI-8, Beta-Max, Umatic) should be transferred in Y-C format with TBC’s and Noise Reduction onto a digital component format. The "Prisma" from Snell & Wilcox is particularly good at converting this signal.

Animation and speed changes (slow and fast motion), as well as moving titles, must be produced in frame mode (frame integrity).

During colour grading watch out that you don’t crush the levels (in black and white). For changes in contrast, we recommend working with the gamma value.

To achieve a saturated and "film-like" black we recommend to NOT crush the blacks in production or post but to keep the contrast in the shadow areas soft in order to adjust the blacks during color correcting at the negative to print stage. In general this gives better results while keeping the most information possible on your video material.

Please note: because images are greatly enlarged during cinema projection, all effects are much more visible on the cinema screen than on the monitor.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 09 Paź 2005, 13:52 
Offline
Kaskader w Bollywood

Rejestracja: 13 Wrz 2005, 21:08
Posty: 114
Miejscowość: Opole/Łódź/Warszawa
Sorki ale od kiedy ten temat ma co kolwiek z dystrybucja? mi chodzi o wątki techniczne a nie gdzie z tym potem iść. Proszę o cofnięcie tematu w miejsce w które go zaczołem. Co jak co ale ja wiem gdzie i jakie tematy zaczynać LGF.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 09 Paź 2005, 17:18 
Offline
Kaskader w Bollywood

Rejestracja: 22 Wrz 2005, 16:11
Posty: 109
Miejscowość: Wrocław
Cóż - mi osobiście temat najbardziej pasuje w Realizacja filmów :P W każdym razie sprawy dot. przesuwania tematów prosze na PM.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 24 Lis 2005, 20:54 
Offline
Nie wie jaka kamerę do 1500zl

Rejestracja: 24 Lis 2005, 20:46
Posty: 5
LGF napisał(a):
Norbert ma racje. Obraz na tasmie filmowej ma kilka razy wieksza rozdzielczość niż obraz wideo, dlatego wszelkie błędy - nawet te nie wielkie - staną się dyskwalifikujące dla filmu.


Witam zaczolem tworzyc amatorsko animacje komputerowa i mam pytanie odnosnie rozdzielczosci klatek, na jakiej mam pracowac by skonczony film nadawal sie by go przeniesc na tasme filmowa?


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 24 Lis 2005, 21:59 
Offline
Absolutny Fan K!A

Rejestracja: 03 Sie 2005, 09:12
Posty: 1064
Miejscowość: Lublin
Robisz w 16:9 czy w 4:3 ?


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 25 Lis 2005, 15:55 
Offline
Nie wie jaka kamerę do 1500zl

Rejestracja: 24 Lis 2005, 20:46
Posty: 5
16:9


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 25 Lis 2005, 22:52 
Offline
Absolutny Fan K!A

Rejestracja: 03 Sie 2005, 09:12
Posty: 1064
Miejscowość: Lublin
Z tego co się orientuję, to w 3D Studio (w LightWave też; w Blenderze trzeba ustawiać wszystko ręcznie) sa specjalne ustawienia przy renderowaniu animacji przeznaczonych na duży ekran w formacie 16:9. Nie podam Ci dokladnie nazw, bo nie mam obecnie dostepu do programu, ale rozdzielczosci takie nie schodzą ponizej 3000pixeli w poziomie. Takze takie namiacje sa bardzo zasobożerne no i oczywiście bardzo czasochłonne :?

PS. Jak tylko uda mi się dorwać do 3D Studio podam dokładniejsze dane. Możesz spróbować poszukać jeszcze informacji na www.max3d.pl


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 26 Lis 2005, 13:53 
Offline
Nie wie jaka kamerę do 1500zl

Rejestracja: 24 Lis 2005, 20:46
Posty: 5
um, musze kupic nowy komputer i wiekszy monitor :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group