Forum Kamera!Akcja
http://kameraakcja.pl/

Którą z wymienionych kamer?
http://kameraakcja.pl/viewtopic.php?f=5&t=4341
Strona 1 z 1

Autor:  Peper [ 29 Gru 2008, 15:59 ]
Temat postu:  Którą z wymienionych kamer?

Witam mam takie pytanie.
Chcę kupić kamerę, na oku mam:
Sony 2100,
SONY FX1E,
SONY Z1,
SONY PD170P i
Panasonic AG-DVX100BE

Którą z nich polecalibyście, albo może coś innego?? Powiem że kusi mnie HD ale trochę się go boje. Głównie kamera potrzebna mi jest do takich moich małych produkcji(etiudy, teledyski) no i też na zlecenia typu reklamówki, wyścigi samochodowe, imprezy.

Ze sprzętem chciałbym zamknąć się w 20 tysiącach. Jakbym miał wybrać 2100 lub 170 albo Panasa to bym wziął 2 kamery. Ale już jak HD to tylko jedną.
Po kamerze oczekuje tego że będzie dobrze sprawdzała się w trudnych warunkach oświetleniowych, miała dobrą jakość obrazu.

Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.

Autor:  Lord-Jim [ 29 Gru 2008, 21:41 ]
Temat postu:  Re: Którą z wymienionych kamer?

Cytuj:
Chcę kupić kamerę, na oku mam:
Sony 2100, FX1E, Z1, PD170P i Panasonic AG-DVX100BE
Głównie kamera potrzebna mi jest do takich moich małych produkcji(etiudy, teledyski) no i też na zlecenia typu reklamówki, wyścigi samochodowe, imprezy.
Po kamerze oczekuje tego że będzie dobrze sprawdzała się w trudnych warunkach oświetleniowych, miała dobrą jakość obrazu.


Hmmm, moim zdaniem ładowanie się obecnie w kamerę SD nie jest dobrym pomysłem. Dlatego podam Ci alternatywę ze świata HD :) Po wizycie na ostatnim Beiks Roadshow, gdzie miałem okazję pobawić się paroma kamerkami jak dla mnie No 1 w tej klasie cenowej jest Panasonic AG-HPX 171.
Kamera kosztuje 15 tyś i zapisuje na kartach P2. Jej zalety to:
- format zapisu DVCProHD - strumień 100 Mbit/s, obraz zapisywanyny w 10-bitach (4:2:2), kompresja tylko wewnątrzklatkowa, w trybie 720p możliwość zapisu 50 klatek na sekundę. Do tego format DVCProHD jest standardem broadcastowym którego przyjęcie nie odmówi Ci żadna telewizja.
- pełna manualna obsługa wszystkiego :)
- optyka, obraz itp w górnych partiach tego zakresu cenowego
Z wad można wymienić cenę kart P2 ale w przypadku kamer HD najlepiej zapotrzyć się w dostawkę z dyskiem twardym no i dość toporny wygląd zwłaszcza w porównaniu do kamer Sonego.
Kamera jest trochę ciemniejsza od VX2100 czt PMW-EX-1 ale ilość danych w obrazie pozwala nadrobić to w postprodukcji. Pozatym można korzystać z presetów zrobionych przez doświadczonych użytkowników co pozwala osiągnąć naprawdę niesamowite efekty.
Napewno jest też tak jak wymieniana przez ciebie 100ka kamerą trudniejszą niż Soniaki, trzeba się jej nauczyć.
Alternatywą jest też tańszy model AG-HMC151 zapisujący na śmiesznie tanich kartach SD no ale już nie zapisuje w formacie DVCProHD tylko w międzyklatkowym AVCHD...

Jeśli jednak będziesz zdecydowany na kamerę SD, to wybór pomiędzy VX2100 (i DVCAMowymi pochodnymi) a Panasoniciem to bardziej od odczuć manulanych :) zależy. Weź pobaw się oboma i wybierz to co lepiej Ci się obsługuje. Technicznie... Sony jest jaśniejszy, Panas da Ci bardziej filmowy obraz.

I uwaga ogólna, jeśli będziesz się zastanawiał nad kamerą z CMOSem to pamiętaj że kręcąc dyskotekę ze stroboskopami lub konferencję z mnóstwem flashy możesz mieć sporo materiału do wyrzucenia gdyż specyfika zapisu obrazu z CMOS powoduje że pół klatki będziesz miał inaczej naświetlone. W przypadku jednego błysku nikt tego nie wyłapie ale jeśli będzie tego więcej to może być niewesoło. Robiliśmy ze znajomym testy na Roadshow (kamera Sony PMW-Ex1) i problem występuje. Da się z tym żyć tylko trzeba wiedzieć jakich sytuacji unikać.

Autor:  Peper [ 29 Gru 2008, 21:55 ]
Temat postu: 

Co do matrycy CMOS to widziałem na necie testy o których mówisz. No i fakt faktem jednak bym chciał CCD. Dotychczas kamer jakich używałem to Sony 2100 i 250
Fakt że gdy kamera ma pierścień przesłony na obiektywie to jest fajna sprawa. Sony 2100 dość przyjemnie się obsługuje, chociaż ten "filmowy obraz" w panasonicu kusi.

Autor:  sultal [ 30 Gru 2008, 01:09 ]
Temat postu: 

Cytuj:
an says in the video on Panasonic's website that the new chips have over 1,1 million pixels. 1280x720 equals 921,600. So with overscanning/underscanning I think we can safely say that these camera's have 1280x720 CCD chips.

Wada panasonica już od HVX200 to mały przetwornik. Sony ma jednak Full HD bez jakichkolwiek sztuczek. - tylko kodek gorszy.

Autor:  EE [ 30 Gru 2008, 20:19 ]
Temat postu: 

Cytuj:
- format zapisu DVCProHD - strumień 100 Mbit/s, obraz zapisywanyny w 10-bitach (4:2:2), kompresja tylko wewnątrzklatkowa, w trybie 720p możliwość zapisu 50 klatek na sekundę. Do tego format DVCProHD jest standardem broadcastowym którego przyjęcie nie odmówi Ci żadna telewizja.
- pełna manualna obsługa wszystkiego :)
- optyka, obraz itp w górnych partiach tego zakresu cenowego
Z wad można wymienić cenę kart P2 ale w przypadku kamer HD najlepiej zapotrzyć się w dostawkę z dyskiem twardym no i dość toporny wygląd zwłaszcza w porównaniu do kamer Sonego.
Kamera jest trochę ciemniejsza od VX2100 czt PMW-EX-1 ale ilość danych w obrazie pozwala nadrobić to w postprodukcji. Pozatym można korzystać z presetów zrobionych przez doświadczonych użytkowników co pozwala osiągnąć naprawdę niesamowite efekty.

Ex1 Gra 1-60 klatek na sekundę w 720p i również jest standardem broadcatowym
Również ma pełną manualną obsługę wszystkiego, Też można tworzyć prestety
Możliwość zmiany każdego parametru obrazu. Ex1/3 jest stanowczo jaśniejsza od każdej z wymienionych kamer.
Cytuj:
Kamera jest trochę ciemniejsza od VX2100 czt PMW-EX-1 ale ilość danych w obrazie pozwala nadrobić to w postprodukcji.

Powodzenia:) Dobra kompresja nie poprawi kaszy jaką narobił ciemny przetwornik. Co do kompresji w Ex1 byłem sceptyczny po latach walki z HDV na razie w Ex1 nie miałem żadnych problemów z kompresją. Pięknie się kluczuje bluescren.
Ex1 posiada przetwornik 1/2cala podejrzewam że ten panasonic 1/3 ale nie jestem pewien i to co napisał sultan żadnych oszustw pełne 1920-1080 w Ex1.
Co od CMOS to się zgadza, ale co ciekawe grałem w 1080p HQ migawka 1/33 podczas imprezy, było kilku fotografów i nie było żadnych do połowy naświetlonych klatek, myślę że to dzięki 1/33.
A i w Ex1 kartę 16GB można mieć za 500zł przez przejściówkę
http://forum.filmowiec.pl/viewtopic.php?t=13474
Tak więc standardowo każdy chwali swoją kamerę

Autor:  Peper [ 30 Gru 2008, 23:14 ]
Temat postu: 

No ja jednak nie chciałbym nie miłych niespodzianek przy CMOSie

Autor:  EE [ 31 Gru 2008, 00:04 ]
Temat postu: 

Trzeba wiedzieć jakie są wady danego sprzętu, wtedy nie ma niespodzianek, wiesz w jakich warunkach co się stanie i co można.

Autor:  Lord-Jim [ 02 Sty 2009, 23:13 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Ex1/3 jest stanowczo jaśniejsza od każdej z wymienionych kamer.

Tak coś mi się wydaje że "stanowczo" to zbyt duże słowo. No chyba że porównujemy dane z ulotek (Sony podaje chyba poniżej luxa a Panas 1 lub 1,5 co można między bajki wsadzić :) A pozatym w tych dolnych zakresach najlepiej jest sobie doświetlić scenę...

Cytuj:
Dobra kompresja nie poprawi kaszy jaką narobił ciemny przetwornik.

Tu nie chodzi o kaszę, bo obraz Panasonica jest może ciemniejszy ale nie jest zaszumiony. Natomiast myślę że nie doceniasz tego co daje format DVCProHD i co da się wyciągnąć z informacji które nie są widoczne przy przejściu tylko przez kamerę. To coś w stylu wywoływania RAWów w aparatach, oczywiście w mniejszym zakresie.

Cytuj:
Co do kompresji w Ex1 byłem sceptyczny po latach walki z HDV na razie w Ex1 nie miałem żadnych problemów z kompresją. Pięknie się kluczuje bluescren.

Szczerze powiedziawszy nie montowałem nic z EX-1 ale kurcze cieżko mi sobie wyobrazić że coś potraktowane dość agresywnym międzyklatkowym kodekiem nie będzie wymagało naprawdę mocnego sprzętu a i zapewne jakiegoś intemediate codec'a (kurcze, jest na to jakieś polskie określenie?).

Cytuj:
Ex1 posiada przetwornik 1/2cala podejrzewam że ten panasonic 1/3 ale nie jestem pewien i to co napisał sultan żadnych oszustw pełne 1920-1080 w Ex1.

1/3 cala, i pełne HD ale z pixel shiftingiem tak jak np Canon, czy inne modele Sony. Oczywiście w tym zakresie przewaga Sony jest, ale niweluje ją CMOS ze swoim brakiem global shuttera. Każda z kamer ma przez to swoje ograniczenia.

Cytuj:
Co od CMOS to się zgadza, ale co ciekawe grałem w 1080p HQ migawka 1/33 podczas imprezy, było kilku fotografów i nie było żadnych do połowy naświetlonych klatek, myślę że to dzięki 1/33.

Gorsze niż nawet te połowiczne prześwietlenia są poziome krechy które się wtedy pokazują.
Ale generalnie napisałem że da się z tym żyć.

Cytuj:
Tak więc standardowo każdy chwali swoją kamerę

Żeby nie było, nie mam żadnej z kamer. Wypowiedź opieram na zabawach jakie robiłem na Beiks Roadshow. Żebyś miał jasność - uważam że Ex-1 to naprawdę bardzo dobrze zaprojektowana kamera. Ma genialne LCD, jest świetnie wykonana (zwłaszcza pierścienie), ale ma tego nieszczęsnego CMOSa oraz druga moim zdaniem poważna wada jest ciężka i źle wywarzona.
A co do Panasonica - też ma wady, toporne wykonanie, drogie karty P2, struktura danych na karcie to jakaś tragedia :), LCD sporo słabszy (ale lepszy wizjer). Natomiast format zapisu (a co za tym idzie jakość obrazu) waga i wyważenie wyrażnie nad Sonym górują.
No i jeszcze ostatni rzecz, szeroki kąt w Panasonicu jest też nie do pobicia.

Autor:  EE [ 03 Sty 2009, 01:13 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Natomiast format zapisu (a co za tym idzie jakość obrazu) waga i wyważenie wyrażnie nad Sonym górują.

Format zapisu lepszy ale nie obraz. Wyważenie Sonego faktycznie jest słabe, chodziarz ja jeszcze nigdy nie trzymałem samej kamery w ręku. Zawsze albo statyw albo ramię kamerowe albo steadicam z łapy zdarzyło mi się tylko z Letusem więc też wyważenie nie miało nic do rzeczy.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/