Forum Kamera!Akcja

Obecny czas: 02 Maj 2024, 20:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: kamera do 700 zł, cyfrowa czy analogowa?
PostWysłany: 11 Maj 2008, 19:36 
Offline
Parzy kawe II Rezyserowi

Rejestracja: 13 Lut 2008, 11:04
Posty: 59
Miejscowość: gdańsk
witam
zacznę od tego że jestem w tej materii laikiem i zapewne wielu z was znudziło już dawno odpowiadanie wciąż na te same pytania. jednak skoro kto pyta nie błądzi pozwolę sobie zapytać.
tak jak w temacie mam około 700 zł i chciałbym kupić kamerę do nagrywania amatorskich filmików. jakie polecacie ( trochę już o tym poczytałem) i czy nie warto może za taką właśnie cenę zakupić jakiegoś bardziej oldschoolowego sprzętu? czyli analogowej kamery :)
chciałbym oczywiście móc go montować na kompie, a nawet nie wiem czy analogowe się da. wybaczcie, ale technika i sprawy sprzętowe leżą poza sferą mojej kumacji :)

pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 11 Maj 2008, 20:10 
Offline
Aktorzy jedza mu z ręki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Cze 2006, 10:16
Posty: 558
Miejscowość: Warszawa
W takim przedziale cenowym za mocno nie zaszalejesz jeśli chodzi o cyfrowe kamery, ale na początek przyda się kamerka miniDV, którą w przyszłości będziesz mógł zamontować na statywie, oraz żeby miała możliwość zamocowania filtru na obiektywie (gwint i to conajmniej 37mm). Jeśli miałaby jeszcze wejście mikrofonowe, to już byłoby dobrze. Na Allegro znajdziesz nawet markowe kamerki w tej cenie. Analogowy sprzęt może być dobry o ile trafisz na svhs (nawet nie myśl o zwykłym vhs-ie), ale to nie jest opłacalny biznes, ponieważ zwykle jest to sprzęt starszy i istnieje ryzyko wadliwego działania mechanicznych części (nie wspominam o problemie zakupu kaset do takich kamer).
Oprócz kamery szykuje się jeszcze zakup karty do komputera - czy to firewire za kilkadziesiąt złotych do cyfrówki czy tunera TV za conajmniej 100 pln do kamery analogowej.