Wybacz mój drogi, ale rzeczy które tu piszesz nie są do końca podparte rzetelną wiedzą.
Cytuj:
50-80$ za 30m
Biorąc najniższą stawkę czyli 50 dolarów razy 3zł bo tyle gdzieś dolar stoi razy 4 bo puszka duża ma 122 metry wychodzi 600zł za 122 matery - za tyle kupisz w polsce, ty do tego musisz doliczyć koszt wysyłki, po co zatem to ściągać? I gdzie się przeliczyłem w cenie taśmy?
Cytuj:
więcej zachodu ale spokojnie wszystkie odczynniki kupisz w USA.
Wydaje mi się, że dałoby radę takie odczynniki zmontować w Polsce, też nie ściągając z usa. Ale problem leży bardziej w stabilności procesu i warunkach suszenia. Nie obejdziesz się bez paprochów wszędzie.
Cytuj:
Tutaj bym podjął dyskusję bo dla mnie Super16 to duży ekran, i to najlepiej nowa s16 o powiększonej klatce!
Cytuj:
profesjonalne Super16 mają zapis na taśmie dla zastosowań strykte plenerowych.
Super16 to format zapisu na zwykłej taśmie 16mm polegający na wykorzystaniu miejsca na ścieżkę dźwiękową na informacje o obrazie. W związku czym ramka kamery poszerzona jest o miejsce na ścieżkę dźwiękową i zapisujemy na nieco większym polu niż zwykła 16. Nie ma czegoś takiego jak super16 i nowa super16 o powiększonej klatce bo super16 to powiększona klatka właśnie, na dodatek kamery super16 nie mają możliwości zapisywania dźwięku na taśmie, bo przestrzeń na dźwięk zajęta jest przez obraz.
Cytuj:
le nie mamy co się oszukiwać 16'tka jest najlepsza dla Amatorów oraz dla agencji reklamowych o małym budrzecie (małym tzn. mają wpierw te 70,000 i więcej na kamerę). Każda profesjonalna produkcja nie będzie się bawiła w 16mm skoro mogą użyć 35mm lub odpowiedniej cyfrówki.
Acha i kolejny minusik dla nas bo 16mm jest najbardziej popularne w USA a nie w Europie, gdzie wszyscy rezygnują z tego rodzaju kamer i formatu (nie licząc agencji reklamowych). Produkcja poprostu jest nieopłacalna jeśli cyfrówką możesz kręcić lepsze filmy i robić to w czasie rzeczywistym.
Tutaj też się nie zgodzę, ale tylko w połowie. Jeżeli chodzi o amatorów. Sporo filmów fabularnych powstaje na s16 ze względu na mniejszy koszt i niższe zużycie taśmy. (122 metry 35mm to 4,5 min. materiału a 122 metry 16stki to 11 minut), to spora oszczędność. Obejrzyj filmy "lato miłości", "ostatni król szkocji" czy polski "masz na imię justine" robione na super16, czy uważasz że to słaba jakość? Ja uważam, że lepsza niż cyfrówki
Cytuj:
Reasumując (ach się rozpisałem ktoś to wogóle czyta??) 16mm jest dla chcących poznać dawne techniki kręcenia no i mieć możliwość puszczania tego na dużym ekranie lub jako ciekawostkę dla innych.
Nie takie dawne, bo to format, który wraca do łask.
Cytuj:
że w kinach nie mają poprostu projektorów na 16mm czy Super16 (w Poznaniu akurat)...
Owszem, projekcje są projektorów 35mm, kiedy decydujesz się na zdjęcia na super16 finalnie musisz zrobić blow-up do 35mm. Albo optyczny albo cyfrowy (DI)
PS.
Poza zgrywaniem cyfrówką a skanowaniem, jest jeszcze jedna pośrednia droga mianowicie telekino.
Pozdrawiam.