Cytuj:
w zależności od kamery- kompozyt, y-c, a czasem zostawia wlasnie w rgb czyli komponent.
Przepraszam, poprawialem pare razy tekst przestawiajac kawalki i wyszla głupota.
Errata, powinno być tak:
kompozyt, y-c (liminacja-chrominacja), czasem rgb, a czasem YPbPr, czyli komponent.
loopack - nie kombinuj z przeskalowywaniem obrazy na jakie sdizwne chore rozdzielczosci. Panoramiczny obraz D-PAL ma 720x576. Koniec. Amen.
I albo decydujesz się na anamorficzny format 16:9 i tylko zaznaczasz w ustawieniach swojego softu edycyjnego, ze pracuej z innym aspektem piksela, albo wybierasz pracę z formatem 4:3 z kaszetami i wtedy proporcje obrazu czyli wysokosc kaszet mozesz mieć jakie tam chcesz.
Jak robisz w HD to obraz masz narzucony z góry niejako, jak robisz downsampling do PAL to jedynym prawidlowym jest wlaśnie anamorf.
Sugeruję zaprzyjaźnić się z manualem od swojego sofu edycyjnego.
Problem z wyliczaniem pikseli istniał w zasadzie tylko podczas przygotowywania domalówkę czy jakis elementów graficznych, ktore trzeba było dodac do obrazu anamroficznego. Ludzie to obchadzili tak, ze robili obrazek 1024x576 a potem go przeskalowywali na 720x576. Od czasu ukazania się Photoshopa CS (albo dwójki, nie pamiętam), gdzie można podczas pracy od razy symulowac aspekt piksela i nie martwic sie o jego przeskalowywanie.
Maciej