Forum Kamera!Akcja

Obecny czas: 04 Cze 2024, 03:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Porównanie Green Box i Blue Box
PostWysłany: 28 Kwi 2007, 18:23 
Offline
Kręci filmy komórką

Rejestracja: 28 Mar 2007, 13:18
Posty: 10
Miejscowość: Morąg
Mam pytanie co jest lepsze i dlaczego czy lepiej robić scenki z zielonym tłem czy z niebieskim? a moze niektóre typy scenek wychodzą tylko na jednym z tych kolorów? czy jest ktoś kto mi pomoże?


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 28 Kwi 2007, 21:00 
Offline
Rezyser Porno
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Lut 2007, 15:23
Posty: 357
Miejscowość: Opole
Nie znam się :) Jeszcze do tego nie doszedłem. Na razie mam problem z tym w jakich warunkach oświetleniowych kręcić noc. Wracając do tematu...

Na forum efix jeden gość o nicku w 100% podobnym do jednego z tutejszych adminów ma podpis:
Cytuj:
Każdy kto mówi "kamerzysta" i "green box" niech nie podchodzi do mnie na odległość rzutu kamieniem.


Wnioski: Nie pisz green box bo coś takiego nie występuje jako nazwa fachowa - to jest blue box.

I niestety nie wiem, czym to się różni. Zielony chyba jest łatwiej oświetlić, nie wiem dokładnie.

Np. w Star Wars używali niebieskiego tła, ale końcowe sceny Matrixa Rewolucji kręcili na zielonym.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 28 Kwi 2007, 21:08 
Offline
Absolutny Fan K!A
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2005, 18:35
Posty: 1464
Miejscowość: Gdańsk
Ja też się nie znam - bo w praktyce nie próbowałem. Czytaj mój post tylko jeżeli Ci się spieszy, a praktycy jeszcze się nie wypowiedzieli.

Przede wszystkim, zależy co kręcisz. Jeżeli aktorzy mają mieć niebieskie dżinsy, to oczywiście niebieskie tło odpada (bo komp nie zajarzy różnicy między dżinsami a tłem). Jeżeli z kolei jest jakaś sikorka, która ma piękną wiosenną zieloną sukienkę, to zielone tło odpada.

Dodatkowa przeszkoda to spill, czyli światło odbite od tła, które oświetla krawędzie filmowanych obiektów. Trudno to cholerstwo usunąć w całości, a niebieski spill jest znacznie milszy dla oka niż zielony.

Swoją drogą, kiedyś (jak będę miał warunki, czyli gdzieś tak w lutym) zrobię eksperyment polegający na użyciu purpurowego tła. Purpura w przyrodzie bardzo rzadko występuje, w ubraniach też. Purpurowy spill łatwo przerobić na niebieski lub czerwony. Dam znać jak poszło i przedstawię rezultaty.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 28 Kwi 2007, 22:03 
Offline
Aktorzy jedza mu z ręki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Cze 2005, 10:07
Posty: 717
Miejscowość: Warszawa
Galahad napisał(a):
Na forum efix jeden gość o nicku w 100% podobnym do jednego z tutejszych adminów ma podpis:
Cytuj:
Każdy kto mówi "kamerzysta" i "green box" niech nie podchodzi do mnie na odległość rzutu kamieniem.


Wnioski: Nie pisz green box bo coś takiego nie występuje jako nazwa fachowa - to jest blue box.


Przywaliłeś :)
bluebox to polski słowotwór. Jeśli już chcecie używać angielskich terminów to tło do kluczowania nazywa się screen (green-screen, nie box).

Z tego co wiem, a wiem niewiele, wybór koloru zależy od tego co chcesz wykluczować. Jeansy na niebieskim tle nie będą się ładnie kluczować, tak jak trawa na zielonym.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 28 Kwi 2007, 22:38 
Offline
Kaskader w filmach porno

Rejestracja: 28 Lip 2006, 22:06
Posty: 276
Miejscowość: Poznań
Cytuj:
Jeansy na niebieskim tle nie będą się ładnie kluczować, tak jak trawa na zielonym.

To po pierwsze.

Po drugie DV lepiej obchodzi się z kolorem zielonym(po szczegóły wysyłam jak już ktoś podał - www.efix.pl).


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 29 Kwi 2007, 17:49 
Offline
Coś gdzieś słyszał

Rejestracja: 14 Paź 2005, 19:38
Posty: 208
Miejscowość: Warszawa
Według mnie przy małych produkcjach czyli mało miejsca w studiu(pokoju) lepiej spisuje się niebieski. Łatwiej go poświecić, trudniej przejarać nie odbija światła zbyt mocno, wszystko to sprawdzałem wielkorotnie podczs testów oraz kilku produkcji. Co do niebieskich Jeans-ów to zależy jaki mają odcień, nieraz kluczowałem jensy z niebieskiego i nie było z tym najmniejszego problemu. Najważniejsza rzecz to poprostu poświecić na niebieski swiatłem o temp. 5200 a na aktorów 3200 i zbalansować się pod 3200. I wcale nie jest trudne zaświecenie aktorowi pod nogi 5200 na tło tak żeby nogi i stopy były oświetlone 3200.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group