Forum Kamera!Akcja
http://kameraakcja.pl/

różnice: miniDV, dysk, karty SD
http://kameraakcja.pl/viewtopic.php?f=5&t=2446
Strona 2 z 2

Autor:  Maciej [ 22 Lip 2007, 22:33 ]
Temat postu: 

Cytuj:
w zależności od kamery- kompozyt, y-c, a czasem zostawia wlasnie w rgb czyli komponent.

Przepraszam, poprawialem pare razy tekst przestawiajac kawalki i wyszla głupota.
Errata, powinno być tak: kompozyt, y-c (liminacja-chrominacja), czasem rgb, a czasem YPbPr, czyli komponent.

loopack - nie kombinuj z przeskalowywaniem obrazy na jakie sdizwne chore rozdzielczosci. Panoramiczny obraz D-PAL ma 720x576. Koniec. Amen.
I albo decydujesz się na anamorficzny format 16:9 i tylko zaznaczasz w ustawieniach swojego softu edycyjnego, ze pracuej z innym aspektem piksela, albo wybierasz pracę z formatem 4:3 z kaszetami i wtedy proporcje obrazu czyli wysokosc kaszet mozesz mieć jakie tam chcesz.
Jak robisz w HD to obraz masz narzucony z góry niejako, jak robisz downsampling do PAL to jedynym prawidlowym jest wlaśnie anamorf.
Sugeruję zaprzyjaźnić się z manualem od swojego sofu edycyjnego.
Problem z wyliczaniem pikseli istniał w zasadzie tylko podczas przygotowywania domalówkę czy jakis elementów graficznych, ktore trzeba było dodac do obrazu anamroficznego. Ludzie to obchadzili tak, ze robili obrazek 1024x576 a potem go przeskalowywali na 720x576. Od czasu ukazania się Photoshopa CS (albo dwójki, nie pamiętam), gdzie można podczas pracy od razy symulowac aspekt piksela i nie martwic sie o jego przeskalowywanie.

Maciej

Autor:  Kondzior_86 [ 23 Lip 2007, 16:16 ]
Temat postu: 

Ja tworze bitmapy w 1024x576 i wcale ich nie przeskalowuje, a taka rozdzielczość daje np lepszą ostrość niektórych elementów bitmap :) A co do rozdzielczości, obraz anamorficzny przeskalowany do 960x544 (1:77:1) i zakodowanie tego codekiem x264 daje bardzo miły i pozytywny dla oka efekt :) Może bawienie sie w ten sposób i kompresja x264 to strata czasu i miejsca, ale czasami warto poznawać nowe techniki kompresji :)

Autor:  Maciej [ 23 Lip 2007, 18:02 ]
Temat postu: 

Wyszedłem z założenia, że rozmawiamy o formacie końcowym, dystrybucyjnym. Jak to będzie wyglądać na etapie tworzenia - nie ma większego znaczenia, w wielu wypadkach pracuje się na sekwencjach bitmap.

Maciej

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/