Forum Kamera!Akcja http://kameraakcja.pl/ |
|
różnice: miniDV, dysk, karty SD http://kameraakcja.pl/viewtopic.php?f=5&t=2446 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | Maciej [ 22 Lip 2007, 22:33 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: w zależności od kamery- kompozyt, y-c, a czasem zostawia wlasnie w rgb czyli komponent.
Przepraszam, poprawialem pare razy tekst przestawiajac kawalki i wyszla głupota. Errata, powinno być tak: kompozyt, y-c (liminacja-chrominacja), czasem rgb, a czasem YPbPr, czyli komponent. loopack - nie kombinuj z przeskalowywaniem obrazy na jakie sdizwne chore rozdzielczosci. Panoramiczny obraz D-PAL ma 720x576. Koniec. Amen. I albo decydujesz się na anamorficzny format 16:9 i tylko zaznaczasz w ustawieniach swojego softu edycyjnego, ze pracuej z innym aspektem piksela, albo wybierasz pracę z formatem 4:3 z kaszetami i wtedy proporcje obrazu czyli wysokosc kaszet mozesz mieć jakie tam chcesz. Jak robisz w HD to obraz masz narzucony z góry niejako, jak robisz downsampling do PAL to jedynym prawidlowym jest wlaśnie anamorf. Sugeruję zaprzyjaźnić się z manualem od swojego sofu edycyjnego. Problem z wyliczaniem pikseli istniał w zasadzie tylko podczas przygotowywania domalówkę czy jakis elementów graficznych, ktore trzeba było dodac do obrazu anamroficznego. Ludzie to obchadzili tak, ze robili obrazek 1024x576 a potem go przeskalowywali na 720x576. Od czasu ukazania się Photoshopa CS (albo dwójki, nie pamiętam), gdzie można podczas pracy od razy symulowac aspekt piksela i nie martwic sie o jego przeskalowywanie. Maciej |
Autor: | Kondzior_86 [ 23 Lip 2007, 16:16 ] |
Temat postu: | |
Ja tworze bitmapy w 1024x576 i wcale ich nie przeskalowuje, a taka rozdzielczość daje np lepszą ostrość niektórych elementów bitmap A co do rozdzielczości, obraz anamorficzny przeskalowany do 960x544 (1:77:1) i zakodowanie tego codekiem x264 daje bardzo miły i pozytywny dla oka efekt Może bawienie sie w ten sposób i kompresja x264 to strata czasu i miejsca, ale czasami warto poznawać nowe techniki kompresji |
Autor: | Maciej [ 23 Lip 2007, 18:02 ] |
Temat postu: | |
Wyszedłem z założenia, że rozmawiamy o formacie końcowym, dystrybucyjnym. Jak to będzie wyglądać na etapie tworzenia - nie ma większego znaczenia, w wielu wypadkach pracuje się na sekwencjach bitmap. Maciej |
Strona 2 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |