Forum Kamera!Akcja

Obecny czas: 28 Mar 2024, 20:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Oś kontaktu
PostWysłany: 18 Paź 2009, 13:35 
Offline
Nie wie jaka kamerę do 1500zl

Rejestracja: 18 Paź 2009, 13:06
Posty: 1
Miejscowość: Warszawa
Uszanowanie wszystkim.
Oś kontaktu co prawda to iście montażowe zagadnienie, ale w końcu trzeba o niej pamiętać podczas zdjęć, więc temat ten umieszczam w tym dziale.

Ostanio realizowałem taką scenkę - trzy postaci siedzą w fotelach, oglądają telewizję, a następnie jst krótki dialog.
Poniżej podaję link do planu sytuacyjnego:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/189 ... 5681f.html

Kolorowe linie to osie kontaktu. Generalnie wszyscy patrzą na wszystkich i na telewizor.
Z ustawienia kamery nr 1 zrobiłem bliski i średni tylko postaci C (pojedynczy, na czysto), która patrzy lewo-prawo na TV, później prawo-lewo na postaci A i B, a następnie ponownie lewo-prawo na TV.
Ustawienie 2, to dwójkowy postaci A i B oraz trójkowy wszystkich. A i B patrzą lewo-prawo na C, a C prawo-lewo na tę dwójkę. Z tym że w tym ustawieniu C patrzy na TV prawo-lewo, czyli odwrotnie w porównaniu z ustawieniem 1.
Nie mam ujęcia dwójkowego postaci A i B z ustawienia nr 1, dlatego że, po pierwsze - było niemożliwe do zrealizowania, a po drugie wydaje mi się, że źle by wyglądało obrazkowo.

Czy wg Was wziąć tylko ujęcia z ustawienia nr 2, bo połączenie ustawień 1 i 2 będzie złamaniem osi? Czy może nie ma to większego znaczenia, bo oś kontaktu między postaciami jest ważniejsza? Podpowiedźcie proszę.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 18 Paź 2009, 21:26 
Offline
Kamerzysta na Weselach

Rejestracja: 17 Kwi 2006, 17:01
Posty: 44
Miejscowość: Katowice
Witaj!

Wg mnie, można by się tutaj pobawić tym co masz. Rozwiązanie jest w kierunku spojrzeń postaci C. Jeśli posklejasz to tak:

Kamera 1: Postać C patrzy się na telewizor => to potem pokaż telewizor. Jak gdzieś tam masz.

Kamera 1: Gdy postać C obraca swój wzrok w stronę dwójki osób możesz śmiało zrobić cięcie do kamery numer dwa, ponieważ nawiązuje się nowa oś kontaktu pomiędzy C a A i B. Tutaj cały czas robisz na przemian 1,2 z tym, że z jedynki postać C musi cały czas patrzeć w ich stronę, gdy spojrzy w prawo na TV, to już masz nową oś kontaktu wyznaczoną przez kierunek jego wzroku, więc dopóki go nie pokażesz zwróconego w stronę A i B to ich nie pokazuj.

Tak to widzę to w teorii.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group