Forum Kamera!Akcja

Obecny czas: 19 Kwi 2024, 17:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: 21 Paź 2008, 23:13 
Offline
Kaskader w Bollywood
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Sty 2008, 18:29
Posty: 105
Miejscowość: Chorzów
Czyli, że nagrywane razem z obrazem (czyli prosto z planu).


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 22 Paź 2008, 07:14 
Offline
Aktorzy jedza mu z ręki

Rejestracja: 21 Lis 2006, 14:01
Posty: 713
Miejscowość: Katowice
Akurat podałeś inną definicję setki.
Tu chodzi o to, że "setka" nagrana na planie wchodzi w ostateczną wersję filmu - nie trzeba robić postsynchronów. Odwrotnie jest z "pilotami".


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 22 Paź 2008, 21:51 
Offline
Kaskader w Bollywood
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Sty 2008, 18:29
Posty: 105
Miejscowość: Chorzów
Racja, nieprecyzyjnie się wyraziłem, ale było już późno :)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 22 Paź 2008, 22:19 
Offline
Kaskader w Bollywood
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Wrz 2007, 20:52
Posty: 109
Miejscowość: Śląsk
santi napisał(a):
tristan napisał(a):
BTW: Zastanawiam się po co tyle zachodu na takie drażniące ujęcia. Strasznie nie lubię jak mam przeskoki twarz-twarz i w ogóle takie zbliżenia mocne... Rozumiem, że na zbliżeniach można zaoszczędzić na scenografii, ale akurat w aucie to chyba więcej zachodu niż oszczędności.
Nie wiem co masz do zbliżeń. W samochodzie zbliżenie jest uwarunkowane - trudno o inne plany niż bliskie w takim miejscu więc nie wiem o co ci chodzi. Chciałbyś amerykański?


generalnie oglądając film mam mieć wrażenie, że tam jestem, że oglądam. Ujęcie naturalne w samochodzie to więc od tyłu, z tylnego siedzenia. Ja tam siedzę i widzę... A jak mam przeskok twarz-twarz tak jakbym siedział na hamulcu ręcznym, to jest to skrajnie nienaturalne.

W ogóle zbliżenia bardziej niż to:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zbli%C5%BCenie
są bez sensu. Przecież takie coś:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Du%C5%BCe_zbli%C5%BCenie
to jakiś koszmar. Pół twarzy facetowi ucięło... A nawet jak wkadruje mu się cała głowa, to i tak jest to bez sensu i drażniące. Jak do tego jeszcze dodać przeskoki twarz-twarz to dostajemy idealne rozproszenie widza. Zamiast wczuwać się w film, zastanawiam się, kiedy będzie przeskok na pryszcze drugiego. W naturalnym świecie jak się na kimś skupiam, to postrzegam go w zbliżeniu, ale maks w takim, jak podałem na początku, a może nawet w półzbliżeniu.

Ja tam myślę, że to żadne dramatyzmy, jak sugeruje N.j.p. ale oszczędzanie na scenografii i innych sztuczkach. Podobnie jak cyfrowa sztuczność... Stare filmy są naturalne, a ostatnio jak oglądałem kawałek Troji w telewizji, to ryłem ze śmiechu. Ekstremalnie skopany film... No ale taniej wynająć grafika, co poklei sceny walki z pikseli.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 23 Paź 2008, 07:39 
Offline
Aktorzy jedza mu z ręki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lip 2007, 12:10
Posty: 610
Miejscowość: Kielce
Wg mnie troche się czepiasz, bo automatycznie chciałbyś wyeliminować całą masę ujęć, które dodają smaczków.
Inną kwestią jest kopanie ujęć, jedni umieją wykonać ujęcie, inni kopią, ale to nie powód, by nagle zrezygnować z pakietu ujęć.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 23 Paź 2008, 08:58 
Offline
Rezyser Porno

Rejestracja: 24 Lis 2006, 16:22
Posty: 357
Miejscowość: Olsztyn/Warszawa
Polecam zmontowanie filmu złożonego z samych szerokich planów!!! Ja jestem zwolennikiem zbliżeń, bo w zbliżeniu mogę precyzyjnie skupiać uwagę widza na tym na czym chcę właśnie. Nie rozprasza go akcja na drugim planie etc.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 23 Paź 2008, 09:29 
Offline
Aktorzy jedza mu z ręki

Rejestracja: 21 Lis 2006, 14:01
Posty: 713
Miejscowość: Katowice
sultal napisał(a):
zmontowanie filmu złożonego z samych szerokich planów!!!

To jest żelazna reguła filmu amatorskiego.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 23 Paź 2008, 19:56 
Offline
Kaskader w Bollywood
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Wrz 2007, 20:52
Posty: 109
Miejscowość: Śląsk
sultal napisał(a):
Polecam zmontowanie filmu złożonego z samych szerokich planów!!! Ja jestem zwolennikiem zbliżeń, bo w zbliżeniu mogę precyzyjnie skupiać uwagę widza na tym na czym chcę właśnie. Nie rozprasza go akcja na drugim planie etc.


No przecież nie mówię, że wcale zbliżeń nie. Napisałem, że momentu ZBLIŻENIE wg Wikipedii jest w miarę OK. Ciaśniej -- rozprasza i denerwuje. Ja tak mam. A już w rozmowie zupełnie nie widzę powodu... Wiadomo, zbliżenie na jakąś rzecz, żeby pokazać szczegóły... Ale po co mi twarz-twarz-twarz w rozmowie?


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 23 Paź 2008, 21:50 
Offline
Kaskader w Bollywood
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Sty 2008, 18:29
Posty: 105
Miejscowość: Chorzów
tristan napisał(a):
Ale po co mi twarz-twarz-twarz w rozmowie?


No to dajesz twarz-twarz-mastershot-twarz i już nie będzie tak monotonnie. Trzeba kombinować :)

Kadr z "Profondo Rosso" Daria Argento:
http://img385.imageshack.us/img385/3179/shot0020xw8.png
czy tak mają wg Ciebie wyglądać dialogi? ;)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 24 Paź 2008, 14:27 
Offline
Rezyser Porno

Rejestracja: 24 Lis 2006, 16:22
Posty: 357
Miejscowość: Olsztyn/Warszawa
dziwna rozmowa, to tak jakby mowic, ze nie powinno sie malowac obnrazow uzywajac czerwonego koloru, bo zbyt rozprasza uwage ;)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 24 Paź 2008, 14:53 
Offline
Aktorzy jedza mu z ręki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lip 2007, 12:10
Posty: 610
Miejscowość: Kielce
...a myślałem że czerowny skupia zwracając uwagę :wink:


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 24 Paź 2008, 16:37 
Offline
Kaskader w Bollywood
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Maj 2008, 13:44
Posty: 110
Miejscowość: Jaworzno
Widze że większość "rzuciła się" na tristana broniąc w sposób zdecydowany bliskich ujęć.Bardzo lubię kiedy dostaje takie detale na dłoni od twórców ale w tym przypadku,czyli podczas jazdy samochodem również nie lubię takich przeskoków z ludzika na ludzika.Jeśli jeszcze dialogu mało ,i scena trwa chwilę to ok,ale widziałem filmy gdzie dialog trwał kilka minut i był zrobiony w taki właśnie sposób że kamera hopała to na tego,to na tego.Po takim czasie zdenerwowało mnie to i przestałem oglądać film,niby błachy powód, ale zniesmaczył(na szczęście z tego co później czytałem, film nie był wart, większej uwagi)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 25 Paź 2008, 11:12 
Offline
Aktorzy jedza mu z ręki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lip 2007, 12:10
Posty: 610
Miejscowość: Kielce
Zbliżenia, detale - trzeba po pierwsze umieć robić, po drugie równoważyć z innymi ujęciami. Jak ktoś to skopie i odbiór jest uszkodzony, to sprawa dot. skopania tych ujęć, a nie że ujęcia są ble i ich najlepiej nie robić, bo ktoś je skopał.
8)
Wiem to po sobie, bo mnie bardzo wkurzało jak plany były aż do przesady rozmazywane, a jedyny ostry plan to jakaś głowa. Od nadmiaru mnie mdliło i wolałem już gapić się w rozmyte tło i zgadywać co tam jest. Za dużo ciasnych planów i widza zaczyna dusić. Dlatego ujęcia się miesza, aby dawać psychice złapać tchu i dać mu wgląd w otoczenie sytuacji.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 25 Paź 2008, 12:50 
Offline
Kaskader w Bollywood
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Maj 2008, 13:44
Posty: 110
Miejscowość: Jaworzno
Znakomicie to loopack ujołeś.Zgadzam się w 100% z Twoją powyższą wypowiedzią.(jednak doświadczenie zawsze się przydaje) :D


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 06 Lis 2008, 22:31 
Offline
Aktorzy jedza mu z ręki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Cze 2005, 10:07
Posty: 717
Miejscowość: Warszawa
sultal: pytałem, najłatwiej jest holować, wtedy jedziesz a dźwięku silnika nie ma. Aktor zapamięta kiedy co mówił, ale kiedy zmienił bieg, z tym już będzie problem.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 07 Lis 2008, 11:52 
Offline
Absolutny Fan K!A
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2005, 18:35
Posty: 1464
Miejscowość: Gdańsk
A po co ma pamiętać, kiedy zmienił bieg? I tak w kadrze nie widać ręki która zmienia biegi (chyba, że kręcicie przez "judasza" i macie szerokokątny widok). A jeżeli zmiana biegów jest rzeczywiście istotna, to lepiej ją nakręcić osobno jako detal.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 07 Lis 2008, 12:53 
Offline
Aktorzy jedza mu z ręki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lip 2007, 12:10
Posty: 610
Miejscowość: Kielce
... i holowanie bez włączonego silnika, oznacza skręcanie bez wspomagania i podobnie jest z hamulcami. Byłem niedawno holowany przez jakieś 20km i jest to bardzo męczące, bo trzeba dużo siły, mocnego skupienia, by nie wjechać w dupę holującego i kontrolować odpowiednie położenie linki.
Więc gdzie tu jakieś kwestie recytować? ;)

Taki pomysł, to jest przepis na stłuczkę.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 07 Lis 2008, 16:46 
Offline
Aktorzy jedza mu z ręki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Cze 2005, 10:07
Posty: 717
Miejscowość: Warszawa
grzes: aktor ma pamiętać kiedy jaki bieg bo od tego zależą obroty i dźwięk silnika.
loopack: chodziło bardziej o postawienie na holowanej lawecie niż o holowanie za innym samochodem.

A może z innej beczki: a gdyby holować samochód na jałowym biegu? Hamulce i wspomaganie działają, a silnik sobie terkocze ze stałym dźwiękiem i dość cicho; potem dołożyć w postprodukcji dźwięk silnika.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 07 Lis 2008, 16:54 
Offline
Absolutny Fan K!A
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2005, 18:35
Posty: 1464
Miejscowość: Gdańsk
W dalszym ciągu jest problem stałego naprężenia linki. Do pełni szczęścia przy Twojej metodzie potrzebny byłby sztywny hol.

Ja bym się tak tymi obrotami silnika nie przejmował. Można umówić się, na którym biegu i z jaką prędkością jedziemy. Oczywiście, nie będzie wtedy idealnie ten sam dźwięk, ale drobne różnice między ujęciami "to na kierowcę, to na pasażera" nie są problemem, bo i tak w zależności od położenia mikrofonu zmienia się akustyka, i to jest naturalne.

BTW. Fajnie się kręci jak Słońce jest już bardzo nisko i ładnie oświetla wnętrze i aktorów przez przednią szybę. Przy wysokim Słońcu trudno jest wyregulować ekspozycję.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 07 Lis 2008, 17:03 
Offline
Aktorzy jedza mu z ręki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Cze 2005, 10:07
Posty: 717
Miejscowość: Warszawa
Jestem właśnie w trakcie załatwiania rzeczy do nowego filmu i między innymi jest wśród nich właśnie laweta do zdjęć samochodowych. Problem jest z szerokością lawety, bo wszędzie mają jakieś takie za wąskie, z kolei te pod ciężarówki zwykle składają się z podestów pod koła i niczego między nimi, więc nie można postawić osobówki lekko z boku. Udało mi się znaleźć typowo filmową lawetę, z pomostem podwieszanym po boku, ceny mam dostać w następnym tygodniu ale kobieca intuicja mówi mi, że tanio nie będzie.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group