Forum Kamera!Akcja
http://kameraakcja.pl/

Sony Vegas - problem z maską
http://kameraakcja.pl/viewtopic.php?f=45&t=5078
Strona 1 z 1

Autor:  worldidol [ 12 Wrz 2009, 17:09 ]
Temat postu:  Sony Vegas - problem z maską

Mam mały problem z maską w Sony Vegas. Otóż sytuacja wygląda tak, że nakręciłem scenkę, gdzie mikrofon stoi blisko aktora. Potem sfilmowałem to samo pomieszczenie bez mikrofonu, z kamerą w tej samej pozycji. Myślałem, że pójdzie gładko, a tu zaskoczenie. Sony Vegas daje mi cieniutką czarną krechę wokół krawędzi maski. Wyłączenie anti-aliasingu w masce nic nie daje. Bezpośrednio pod ścieżką video z klipem z maską jest klip video z pustego pomieszczenia. Sprawdziłem czy to samo dzieje się w wyrenderowanym klipie i niestety tak. Macie jakiś pomysł co z tym zrobić?

Autor:  naffnaff [ 13 Wrz 2009, 07:38 ]
Temat postu: 

Chyba wiem o co chodzi.

W opcjach maski Feather type ustaw Both
i w opcji Feather (%) daj tam kilka procent (5-10)

Mam nadzieję, że o to chodzi :)

Autor:  worldidol [ 13 Wrz 2009, 10:17 ]
Temat postu: 

Dziękuję za odpowiedź, naffnaff.

Niestety ustawienie pióra powoduje jedynie pogrubienie i rozmycie tej linii. Zauważyłem teraz, że problem pojawia się tylko po nałożeniu Video FX i to nie wszystkich. Chciałem podbić kontrast klipu i niestety nie mogę przez tę kreskę. Pod spodem przykładowy obrazek jak to wygląda po podbiciu kontrastu, bez pióra.

Image

Autor:  VM-Rexor [ 14 Wrz 2009, 08:11 ]
Temat postu: 

Niestety to jest przypadłość wszystkich vegasów. Jedyne, co możesz zrobić stosując taką maskę to przerobić ją tak, aby wszystkie punkty w niej miały pozycje całkowitoliczbowe (w praktyce pozostaje tylko prostokąt).
Domyślam się, że ścieżka tła jest pod ścieżką z obmaskowanym materiałem, możesz jeszcze spróbować poniższych metod:
- zmienić tryb compositingu ścieżki nakładanej (tej nad tłem - czyli tu z kaczką) z source alpha na inny screen/overlay
- dodać ścieżkę, która będzie robiła za generator maski i w niej wycinać dokładnie takie same punkty co wcześniej (zrobisz to poprzez kopiuj/wklej punktów kluczowych). Tą ścieżkę stwórz nad tą z wyciętym ptakiem, i w niej zaaplikuj generator solid color (biały) i do tegoż białego tła dodaj wspomnianą wyżej maskę. Następnie zmień tryb compositingu z source alpha na multiply(mask) i nałóż na całą ścieżkę lekkiego blura.

Możliwe, że za jakiś czas napiszę tutoriala na ten temat ;)

Autor:  worldidol [ 20 Wrz 2009, 09:35 ]
Temat postu: 

Dzięki za odpowiedź. Jakoś mi się to nie widzi z tym blurem :) Czy nie prościej już porenderować sobie te wymaskowane sceny i potem zaimportować znowu i nałożyć filtry? A tak w ogóle to dlaczego Sony Vegas ma tak głupi i poważny błąd?

Autor:  VM-Rexor [ 20 Wrz 2009, 11:45 ]
Temat postu: 

O to pytać tylko programistów Vegasa - dlaczego taki a nie inny algorytm operowania pixelami na obrzeżach maski stosują ;)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/