Forum Kamera!Akcja http://kameraakcja.pl/ |
|
postrzępione krawędzie i DV http://kameraakcja.pl/viewtopic.php?f=45&t=4685 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | santi [ 02 Kwi 2009, 22:21 ] |
Temat postu: | |
Hmm... mi to wygląda na kiepską próbę usunięcia przeplotu. |
Autor: | Ugm [ 02 Kwi 2009, 22:22 ] |
Temat postu: | |
Może to być efekt uboczny przeplotu. Graj w trybie progressive scan jeśli to możliwe. Oprócz tego piksele obrazu są kwadratowe i zawsze ukośne krawędzie będą postrzępione, w szczególności cienkie linie o wysokim kontraście (miejsca, gdzie linia geometrycznie wypada między pikselami zawsze stanowiły problem, którego rozwiązaniem był tylko anti-aliasing). |
Autor: | loopack [ 03 Kwi 2009, 13:59 ] |
Temat postu: | |
p4trykx, a materiał zrzucony ma przeplot, czy już nie? |
Autor: | p4trykx [ 03 Kwi 2009, 21:20 ] |
Temat postu: | |
No właśnie, przeplot był ale przy eksporcie ustawiłem żeby Premiere zrobił "deinterlace" . Wersja premiera to 1.5 pro chyba więc trochę stary jest. Nie wiem czy da się jakąś inną metodą ładniej ten przeplot usunąć ? |
Autor: | loopack [ 05 Kwi 2009, 07:44 ] |
Temat postu: | |
Więc przeplotu w premierze nie usuwaj, usuń go później, lub wcześniej w virtualdub (freeware), i użyj plugina smart deinterlace, ustawisz sobie opcje tak, aby jak najładniej usunął przeplot i powinno być lepiej. |
Autor: | GrassHoppeR [ 08 Kwi 2009, 08:32 ] |
Temat postu: | |
to wina trybu 16x9 w kamerze. ma ona przetworniki 4x3 i tryb 16x9 tworzony jest poprzez powiększenie środka kadru jak to ująłeś kiepskim algorytmem skalowania. sprawę pogarsza jeszcze praca w trybie przeplotu. na przyszłość lepiej na tej kamerze nagrywać 4x3 i poddawać konwersji do 16x9 na komputerze. pozdrawiam |
Autor: | Nash [ 29 Lip 2009, 09:32 ] |
Temat postu: | |
dla mnie to wina kodeka Dv (charakterystyka kodeka ma to do siebie ze wychodzą artefakty) gdzieś można znaleźć o tym w necie. Są też sposoby na zminimalizowanie tego efekty np. w AE. |
Autor: | GrassHoppeR [ 29 Lip 2009, 22:27 ] |
Temat postu: | |
Nash napisał(a): dla mnie to wina kodeka Dv (charakterystyka kodeka ma to do siebie ze wychodzą artefakty) gdzieś można znaleźć o tym w necie. Są też sposoby na zminimalizowanie tego efekty np. w AE. to nie kodek, to ewidentnie wina skalowania przy tworzeniu 16x9 w kamerze. serio. Cytuj: Krawędzie idące "po skosie" ekranu robią się taki postrzępione tak jakby zostały one potraktowane jakimś kiepskim algorytmem skalowania. Materiał jest wzięty z sony PD-170 albo VX-2100 (chyba). Nagrywane było 16:9 bez kaszety, czyli nic w programie do edycji nie kombinowałem.
pozdrawiam |
Autor: | hirosz [ 29 Lip 2009, 23:00 ] |
Temat postu: | |
GrassHoppeR ma rację i chyba nie ma co szukać innych wyjaśnień. W moim xm1 mam tak samo. Po prostu te kamery nie nadają się do kręcenia 16:9. |
Autor: | Nash [ 30 Lip 2009, 15:38 ] |
Temat postu: | |
znaczy ja jestem pewien ze to kodek Dv , spróbuje gdzieś znaleźć o tym artykuł [ Dodano: Czw 30 Lip, 2009 16:52 ] http://thedvshow.com/faq-pro/index.php? ... 017&id=202 o Ty o tym jest wspomniane [ Dodano: Czw 30 Lip, 2009 17:06 ] http://www.adamwilt.com/pix-artifacts.html |
Autor: | GrassHoppeR [ 30 Lip 2009, 20:35 ] |
Temat postu: | |
ale to akurat nie jest wina kodeka DV tylko sposobu tworzenia 16x9 w VX2100: http://www.doceo.com/camcorders_2005.html (patrz "16:9 Resolution Tests") i jeszcze taki kwiatek http://www.videomax.ru/tests/vx2100-xm2 ... 6-wide.jpg (z tej strony http://www.videomax.ru/tests/vx2100-xm2/ ) ale to już aż przesada. nie wiem jak to filmowali, czy test był wydrukowany spłaszczony specjalnie do filmowania w 16x9 czy jak, no ale widać co widać i nie cieszy to oczu. pozdrawiam |
Autor: | Nash [ 01 Sie 2009, 08:21 ] |
Temat postu: | |
pd 150-170 lub vx2000-2100 właściwie nie maja progressive. Bo tryb który maja nagrywa nie wiecej niz 12 klatek na sekundę i wygląda to fatalnie. |
Autor: | GrassHoppeR [ 01 Sie 2009, 09:39 ] |
Temat postu: | |
no progressive to tu nie ma żadnego związku z tematem. @p4trykx, zrobiłeś coś z tym? jak wyszło? |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |