Forum Kamera!Akcja http://kameraakcja.pl/ |
|
Nagrywanie dialogów mikrofon estradowy http://kameraakcja.pl/viewtopic.php?f=45&t=4301 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | p4trykx [ 08 Gru 2008, 23:24 ] |
Temat postu: | Nagrywanie dialogów mikrofon estradowy |
Hej Mam do dyspozycji mikrofon z kamery Sony pd-170 (2 złącza XLR), z tego co się zorientowałem to jest mikrofon kierunkowy. Chciałbym nagrać dialogi w filmie więc mam go na przedłużaczu i tyczce, czułość może nie jest powalająca ale coś tam nagrywa. Teraz pytanie, czy może lepiej dialogi nagrywać mikrofonem estradowym (tak to się chyba nazywa) ale problem jest chyba w tym, że te mikrofony nagrywaja z małej odległości. Czy jest sens eksperymentować czy sobie raczej odpuścić ? |
Autor: | Ugm [ 09 Gru 2008, 16:26 ] |
Temat postu: | |
Eksperymentować sens jest zawsze. Estradowy mikrofon to najpewniej mikrofon dynamiczny (jeśli mówimy o wokalnym), a więc lepszy byłby kierunkowy, nawet jeśli jest z kamery (ten ze 170 nie jest taki zły). Szczególnie jeśli nie chcesz nagrywać płaskich studyjnych postsynchronów, tylko choćby w małym stopniu oddać odległość kamera-aktor i zadbać o naturalny pogłos przy nagrywaniu. |
Autor: | cezary188 [ 09 Gru 2008, 18:08 ] |
Temat postu: | |
A może jeszcze inaczej i wykorzystać wtedy dwa jeden do nagrania poprostu samych odgłosów otoczenia w jakich rozgrywa się sceneria bez dialogów a potem dialogi jako postsynchrony?? |
Autor: | Ugm [ 10 Gru 2008, 13:42 ] |
Temat postu: | |
Hmm... Wykorzystanie kilku mikrofonów nigdy nie jest złym pomysłem, o ile mają te mikrofony co nagrywać. Mikrofon kierunkowy do dobrego zarejestrowania dialogów to podstawa, ale w sytuacji o której piszesz nie będą to postsynchrony a setki bardziej. Co do drugiego mikrofonu to tak jak napisałem na początku - jeśli jest coś sensownego do nagrania, to owszem, ale jeśli miałby zebrać trochę dialogi, trochę ekipę, trochę efekty i trochę tło, to nie ma to większego sensu. Tło i otoczenie masz na kierunkowym także, chyba że chcesz mieć to w stereo, wtedy albo jakiś M-S (kierunkowy, który gra też boki - regulacją proporcji obu sygnałów w miksie reguluje się szerokość stereo) albo stawiasz (rozsądnie!) dwa mikrofony w jakimś XY czy AB i grasz pogłosy, które potem dodajesz lekko do samych dialogów, żeby nie brzmiały sucho i żeby uzyskać efekt przestrzenny nie tylko tła, ale i rozmów. Zresztą to tylko jeden z pomysłów, nikt nie powiedział, że tak właśnie trzeba robić Tak to już w tej dziedzinie jest - zero przepisów, co najwyżej wskazówki Ogółem: nie ma co grać wszystkiego naraz. Jeśli chcesz mieć i tła i dialogi, najpierw nagraj dobre dialogi, a potem sam oddzielnie dograj tła. Takie tła z ciszą dookoła możesz później wykorzystać, a zagadane przez aktorów nadają się tylko do jednego dubla. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |