Forum Kamera!Akcja
http://kameraakcja.pl/

Frame Rate (ilość klatek na sekundę)
http://kameraakcja.pl/viewtopic.php?f=45&t=4054
Strona 1 z 1

Autor:  leszczuk [ 18 Wrz 2008, 11:44 ]
Temat postu:  Frame Rate (ilość klatek na sekundę)

Wytłumaczcie mi, proszę, jak krowie na rowie, o co chodzi z tym frame rate, bo mam mały mętlik we łbie, który raptem może przerodzić się w niebagatelny problem egzystencjalny.

otóż... z własnego doświadczenia wiem, że im klatek mniej, tym płynność ruchu szwankuje, tj. dostajemy animacje skokową, co najlepiej widać na przykładzie filmików robionych we flashu. domyślnie program ustawia projekt na 12 fps, co oznacza, ze przeprowadzając Test Movie, animacja będzie "poszarpana", skokowa właśnie. po zmianie wartości na, dajmy na to, 25 fps uzyskamy płynny ruch. z kolei podnosząc tę wartość do, powiedzmy, 60 fps, animacja zacznie zapierniczać jak na sterydach. stąd wniosek, że im więcej fps, tym ruch nie tyle płynniejszy, co zwyczajnie szybszy.

i teraz jak to się ma do faktu, że profesjonalne kamery kręcą ujęcia slo-mo w 60 fps-ach na sekundę? to jak to w końcu jest? im więcej klatek, tym ruch szybszy czy bardziej spowolniony?

rzecz jasna nie chodzi mi o sztuczne spowalnianie materiału wideo tudzież przyśpieszanie (opcja stretch).

Autor:  santi [ 18 Wrz 2008, 12:07 ]
Temat postu: 

Nie wiem czemu flash tak robi ale twój algorytm wyciągania wniosków jest zadziwiający. Mam wrażenie, że ustawiasz odtwarzanie na 60 fps a nie samą animację która zostaje przy np. 12fps i stąd to zapieprzanie.

Materiał nagrany z prędkością 100fps puszczony z prędkością 100 fps będzie odtwarzał się z taką samą prędkością co nagrany w 25fps i puszczony z prędkością 25fps. Różnica będzie w płynności. Natomiast jak weźmiesz materiał zrobiony w 100fps i puścisz z prędkością 25fps będziesz miał czterokrotnie wolniejszy. I vice versa.

Autor:  leszczuk [ 18 Wrz 2008, 15:04 ]
Temat postu: 

dobra, juz wiem, o co biega. dzięki za wyjaśnienie.

Autor:  Galahad [ 18 Wrz 2008, 15:08 ]
Temat postu: 

leszczuk napisał(a):
stąd wniosek, że im więcej fps, tym ruch nie tyle płynniejszy, co zwyczajnie szybszy.

Hehe, nie :) Stąd wniosek, że zapisujesz raz 12 klatek animacji na sekundę, raz 25 klatek animacji na sekudnę i ostatecznie 60 klatek animacji na sekundę.

To zupełnie coś innego niż gdybyś miał 2 minutową animację zapisaną w wersji 12 fps (łącznie 120*12 klatek), czy w wersji 60 fps (120*60 klatek). Zauważ, że ilość fps nie wpływa na długość filmu. Ona oznacza jedynie ile film ma klatek na sekundę xD

Zresztą ładnie wyjaśnił to santi. W ogóle skąd taki problem?

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/