Forum Kamera!Akcja

Obecny czas: 28 Mar 2024, 23:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Frame Rate (ilość klatek na sekundę)
PostWysłany: 18 Wrz 2008, 11:44 
Offline
Może kiedyś zrobi swój pierwszy film

Rejestracja: 22 Cze 2007, 12:16
Posty: 178
Miejscowość: Poznań
Wytłumaczcie mi, proszę, jak krowie na rowie, o co chodzi z tym frame rate, bo mam mały mętlik we łbie, który raptem może przerodzić się w niebagatelny problem egzystencjalny.

otóż... z własnego doświadczenia wiem, że im klatek mniej, tym płynność ruchu szwankuje, tj. dostajemy animacje skokową, co najlepiej widać na przykładzie filmików robionych we flashu. domyślnie program ustawia projekt na 12 fps, co oznacza, ze przeprowadzając Test Movie, animacja będzie "poszarpana", skokowa właśnie. po zmianie wartości na, dajmy na to, 25 fps uzyskamy płynny ruch. z kolei podnosząc tę wartość do, powiedzmy, 60 fps, animacja zacznie zapierniczać jak na sterydach. stąd wniosek, że im więcej fps, tym ruch nie tyle płynniejszy, co zwyczajnie szybszy.

i teraz jak to się ma do faktu, że profesjonalne kamery kręcą ujęcia slo-mo w 60 fps-ach na sekundę? to jak to w końcu jest? im więcej klatek, tym ruch szybszy czy bardziej spowolniony?

rzecz jasna nie chodzi mi o sztuczne spowalnianie materiału wideo tudzież przyśpieszanie (opcja stretch).


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 18 Wrz 2008, 12:07 
Offline
Absolutny Fan K!A
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Lut 2005, 18:32
Posty: 1942
Miejscowość: Warszawa
Nie wiem czemu flash tak robi ale twój algorytm wyciągania wniosków jest zadziwiający. Mam wrażenie, że ustawiasz odtwarzanie na 60 fps a nie samą animację która zostaje przy np. 12fps i stąd to zapieprzanie.

Materiał nagrany z prędkością 100fps puszczony z prędkością 100 fps będzie odtwarzał się z taką samą prędkością co nagrany w 25fps i puszczony z prędkością 25fps. Różnica będzie w płynności. Natomiast jak weźmiesz materiał zrobiony w 100fps i puścisz z prędkością 25fps będziesz miał czterokrotnie wolniejszy. I vice versa.


Ostatnio edytowany przez santi, 18 Wrz 2008, 18:08, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 18 Wrz 2008, 15:04 
Offline
Może kiedyś zrobi swój pierwszy film

Rejestracja: 22 Cze 2007, 12:16
Posty: 178
Miejscowość: Poznań
dobra, juz wiem, o co biega. dzięki za wyjaśnienie.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 18 Wrz 2008, 15:08 
Offline
Rezyser Porno
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Lut 2007, 15:23
Posty: 357
Miejscowość: Opole
leszczuk napisał(a):
stąd wniosek, że im więcej fps, tym ruch nie tyle płynniejszy, co zwyczajnie szybszy.

Hehe, nie :) Stąd wniosek, że zapisujesz raz 12 klatek animacji na sekundę, raz 25 klatek animacji na sekudnę i ostatecznie 60 klatek animacji na sekundę.

To zupełnie coś innego niż gdybyś miał 2 minutową animację zapisaną w wersji 12 fps (łącznie 120*12 klatek), czy w wersji 60 fps (120*60 klatek). Zauważ, że ilość fps nie wpływa na długość filmu. Ona oznacza jedynie ile film ma klatek na sekundę xD

Zresztą ładnie wyjaśnił to santi. W ogóle skąd taki problem?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group