Forum Kamera!Akcja

Obecny czas: 07 Cze 2024, 16:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Mocherman 3
PostWysłany: 19 Kwi 2006, 15:55 
Offline
Kaskader w filmach porno
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Kwi 2006, 00:45
Posty: 279
Miejscowość: Pabianice k/Łodzi
Mocherman S01E03

Trzeci odcinek przygód nieustraszonego mochermana... Człowieka który za dnia jest zwykłym szarym konsultantem Avonu aby pod osłoną nocy mógł przywdziewać kostium i być superbohaterem który ratuje kobiety z opresji....

Pobierz Plik

Obraz : Kolorowy 16x9 Panoramiczny, Xvid 2pass 1214KB/s, 576x324
Dźwięk: Dolby Digital 2.0 256KB/s

więcej informacji oraz poprzednie odcinki znajdziecie na http://www.paf.kom.pl


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 19 Kwi 2006, 19:46 
Offline
Absolutny Fan K!A

Rejestracja: 03 Sie 2005, 09:12
Posty: 1064
Miejscowość: Lublin
Heh, filmik dla wszystkich, którzy wymagają błyskawicznej poprawy humoru :) Fabuły za cholere nie jestem w stanie ogarnąć, ale momentami naprawdę się uśmiałem, także gratuluje - udało się zachować klimat, mimo, że pełno tu zgrzytów montażowych :?

Poczytajcie sobie o zasadach łączenia ujęć, bo to najbardziej w tym filmie kuleje. Nie będę się rozpisywał na ten temat (no chyba, że chcecie?) To samo tyczy się rozplanowania obiektów w kadrze (często łamiecie zasadę mocnych punktów; nie zostawiacie"powietrza" przed twarzą aktora).

Podoba mi się to co zrobiliście z korekcją barw. Wygląda to naprawdę ładnie. Gdyby tylko zastosować jakieś oświetlenie, żeby zrównoważyć światło dzienne (zwłaszcza we wnętrzach). Jestem także pod wrażeniem czołówki. Bardzo elegancko i profesjonalnie (zwłaszcza podpisy :twisted: ).

No i dźwięk :? Trzeba zainwestować w mikrofon.

Na forum panuje tendencja, żeby nie oceniać gry aktorskiej, także i ja pominę ją (znaczącym) milczeniem.

PS. to wnętrze z pierwszych scen filmu jest genialne! Naprawdę, ma coś w sobie ...

pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 20 Kwi 2006, 17:43 
Offline
Kaskader w filmach porno
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Kwi 2006, 00:45
Posty: 279
Miejscowość: Pabianice k/Łodzi
LGF dzięks, a tak do montążu jako osoba za niego odpowiedzialna moge cie poprosić o pare wskazówek....


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 22 Kwi 2006, 13:40 
Offline
Absolutny Fan K!A

Rejestracja: 03 Sie 2005, 09:12
Posty: 1064
Miejscowość: Lublin
To będą uwagi zarówno do operatora jak i do montażysty. Bo to co operator spieprzy, montażysta (nie zawsze) może naprawić :twisted:

Pierwszy zgrzyt widać już zaraz na początku filmu. Jest elegancka panorama a potem bęc... zgrzyt po przejścu na ujęcie samochodu od tyłu. Kręcąc ujęcia dotyczące tej samej czynności/akcji (tu podjeżdżania samochodem) trzeba pamiętać, że ujęcia ruchome (jazda/panorama) nie łączą się z ujęciami statycznymi (w tym przypadku ujęcie 1 nie łączy się z ujęciem 2). Można to rozwiązać w taki sposób: albo pod koniec ujęcia przestać panoramować i wtedy spokojnie można przejść na ujęcie 2; albo dać sobie spokój z ujęciem 2 i zostawić wszystko z ujęcia 1. BTW, zgrzyt spowodowało także to, że na końcu ujęcia 1 samochód znajduje się w innej pozycji niż na początku ujęcia 2. To wszystko szczegóły, ale potrzebne do tego, żeby montaż w filmie nie był widoczny. Żeby była zachowana ciągłość akcji.

Znalazłem ciekawy przykład tego o czym właśnie mówimy: obejrzyj sobie sekwencje ujęć od 01:30 do 01:50. Sekwencja zaczyna się ładną jazdą w lewo (przy okazji pamiętajcie o kadrowaniu; w tym ujęciu aktor zagalopował się za bardzo w lewą część kadru). Potem pojawia się kolejne ujęcie tego samego aktora (również jazda), przy czym ujęcia te montują się elegancko. Ale trzecie ujęcie (ta sama czynność, ci sami aktorzy; ale w ujęciu statycznym) zakłóca ciągłość.

Zachwiania ciągłości występują także w przypadku niewyważonej długości poszczególnych ujęć. Na to nie ma zasady. Trzeba porpostu wyczuć jak jest dobrze. U Was zdarza się często, że niektóre ujęcia są zbyt krótkie, co rozprasza uwagę widza, bo nie zdąży sobie uświadomić co dane ujęcie miało symbolizować, co miało przekazać.

Co się tyczy montażu, to najlepiej łączy się ujęcia "na ruchu", czyli w chwili, gdy aktor w końcówce jednego ujęcia zaczyna jakąś czynność, a na początku drugiego ujęcia tą czynność kończy. Hipotetyczny przykład - aktor siada na krześle. Kręcimy to z dwóch kamer. Jedna w planie amerykańskim, druga w półzbliżeniu. Z ujęcia nr1 przechodzimy na ujęcie nr2 W MOMENCIE SIADANIA (nie przed ani nie po). Taka sklejka będzie dla widza niezauważalna. U Was zdarza się, że ujęcia zmieniace przed wykonaniem jakiejś czynności, albo po.

Teraz wkraczamy na temat rzekę, czyli "oś akcji". Wiele razy na forum było o niej wspominane, także nie będę się rozpisywał. Podam tylko przykład karygodnego złamania tej zasady. Sekwencja z 06:57 do 07:01. To najbardziej ekstremalny przykład złamania osi akcji, a mianowicie przejście w kontr-plan bez żadnych - że tak powiem - środków znieczulających. Jeżeli już musicie przejść w kontr plan, to lepiej uczynić to za pomocą jazdy lub przez przebitkę (np. między te dwa ujęcia wstawić jakiś detal). Zdarzyły się też drobne przekroczenia osi w innych momentach filmu, ale nie były to zbyt rażące błędy.

Odnośnie kadrowania scen z aktorami. "Powietrze" zostawia się zawsze PRZED twarzą aktora, a nie za jego plecami. No chyba, że zaraz ktoś ma mu wbić od tyłu nóż w plecy. Unikajcie umieszczania aktora w centrum kadru (no chyba, że kręcice en face jego sylwetki).

Kręcąć ujęcia ruchome starajcie się powyłączać w kamerze wszelką automatykę. Zaoszczędzi Wam to utraty ostrości podczas ruchu w kadrze oraz nagłych zmian ekspozycji podczas kręcenia ujęć pod światło (tutaj często się to zdarza).

Tak po krótce to tyle. Mam nadzieje, że choć trochę skorzystacie na tym co napisałem.
Życzę powodzenia i czekam na następny odcinek :twisted:

pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 23 Kwi 2006, 13:37 
Offline
Może kiedyś zrobi swój pierwszy film

Rejestracja: 20 Lut 2006, 21:12
Posty: 191
Miejscowość: Mielec
Film jest sam w sobie okropny. Fabyła jednokierunkowa. Śmiejecie się z rzczy o kórych za tydzień ,dwa nikt nie bedzie pamiętał. Macie strasznie niedopracowane dialogi.
Można się bardziej postarać...


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 23 Kwi 2006, 14:56 
Offline
Nie wie jaka kamerę do 1500zl
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Mar 2006, 13:23
Posty: 2
Miejscowość: Pabianice
LGF - Twoje uwagi są bardzo profesjonalne. Wcześniej przy kręceniu filmów nie zwracałam na to uwagi (jestem operatorem), ale kręcąc unikałam tych błędów intuicyjnie :) Kiedyś słyszałam wypowiedź znanego montażysty, który powiedział: "Praca montażysty polega na tym, aby jej nie było. By była niewidoczna." Teraz już rozumiem, co miał na myśli i muszę się z tym zgodzić. Rozumiem już także, dlaczego współpraca operatora i montażysty jest taka ważna. Cieszę się, że trafiłam na Twojego posta i go przeczytałam :) Skąd masz tak bogatą wiedzę?


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: 05 Maj 2006, 21:20 
Offline
Kamerzysta na Weselach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Kwi 2006, 12:23
Posty: 49
Miejscowość: Poznań
Z filmu najbardziej mi się podobał motyw z podczerwienią... ;]
A co do reszty to mogłaby być trochę lepiej dopracowana... (i kto to mówi). Aczkolwiek pomysł wymiata


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group